"מגע בתיאום": בגלבוע מעניקים כלים לשמירה על המרחב האישי של ילדי הגנים

גלית עופר: "הילדים לומדים את המושג "מגע בתיאום", וזאת על מנת להשריש תרבות לפיה כל מגע בינאישי בין ילדים ובין ילדים ומבוגרים, ייעשה בתיאום תוך בקשה או שאלה"

מוא"ז הגלבוע מרחיבה ומעמיקה את תכנית "שמירת המרחב האישי בגיל הרך"- התכנית שהחלה בחמישה גנים בלבד, רושמת השנה (תשע"ט) הרחבה משמעותית בפעילותה, כאשר היא מתקיימת ב-17 גנים, ולמעלה מ-200 ילדי הגנים, זוכים להיחשף לתכנים החשובים, המקנים להם כלים לשמירה על המרחב האישי שלהן ושלהם.
זו השנה הרביעית לתכנית חשובה זו הפועלת במסגרת 'עיר ללא אלימות' במועצה, בשיתוף מינהל החינוך בגלבוע, ובהנחיית עו"ס גליה עופר, מנחת קבוצות הנחשבת למומחית מובילה בחינוך למיניות בריאה ומניעת פגיעות מיניות בילדים ונוער. בנוסף לפעילות מול הילדים, זוכים הצוותים החינוכיים והורי הילדים, לסדנא מקצועית שיחד עם שיח פתוח בנושא מייצרת קודים ברורים להתנהלות. גלית עופר: "הילדים לומדים את המושג "מגע בתיאום", וזאת על מנת להשריש תרבות לפיה כל מגע בינאישי בין ילדים ובין ילדים ומבוגרים, ייעשה בתיאום תוך בקשה או שאלה. מאידך, הילדים לומדים כיצד יש לנהוג ולהגיב במידה ומישהו נוגע או מנסה לגעת באיברים הפרטיים".

במסגרת המפגשים ניתנת התייחסות לתופעת הפגיעה המינית, תוך דגש על התנהגות מינית נורמטיבית ולא נורמטיבית, ולסוגיות מחיי הגן. כך ניתנים כלים למניעה, לזיהוי ולהתמודדות עם התנהגויות מיניות של ילדים בגן. הורי הילדים שותפים מלאים בתכנית ואותם מפגשי הסברה מייצרים שפה משותפת ואחידה לצורך זיהוי "נקודות אדומות", ולצורך הרחבת המודעות בשאלות הנוגעות לחינוך המיני בגיל הרך, ודילמות וסיטואציות שונות.