מגיפת הכלבת: "זה יהיה סיפור של ועדת חקירה"

עובד נור בכנס שנערך השבוע בכנסת בעקבות התפשטות הכלבת: "אנחנו קורסים"

תופעת הכלבת לא יורדת מסדר היום באזור הגלבוע והעמקים. ביום שני היה זה ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור, שהגיע לייצג את עמדת הגלבוע בכנסת, במסגרת דיון שיזם ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה. היו"ר כבל פתח את הישיבה ואמר כי בעקבות מקרי הכלבת עליו דווח לאחרונה, וגם בעקבות פנייתה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס, החליט לכנס את הוועדה בדחיפות על מנת לבחון כיצד הגענו למצב הזה ומה ניתן לעשות כדי לעצור את ההתפרצות.
עובד נור, ראש המועצה, אמר בתחילת דבריו כי "מדברים על שעת חירום ולא עושים שום דבר שדומה לזה!". בדבריו נור ביקש לקעקע ולגנות נרטיב מופרך כאילו החקלאים והתושבים במרחב הכפרי, הם חלק מבעית הכלבת. עובד נור: "הנרטיב הזה הוא בלתי נתפס. החקלאים בעמקים לא רק שראויים לגיבוי וחיזוק, הם אלו שהתריעו ראשונים, הם אלו שעוצרים כעת את המחלה להתפשט דרומה, והם גם הראשונים להתייצב, להתנדב ולעזור לרט"ג בכל הקשור באיתור ולכידה של תנים."


לוי אבקסיס: "יש תחושה שהתושבים בצפון מופקרים, אנשים מסתובבים עם מקלות ואלות או מסתגרים בבתיהם וזה המקום לדרוש תשובות"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ראש מוא"ז הגלבוע ביקש להדגיש מהם האמצעים הנדרשים בעת הזו. לדבריו: "אנחנו קורסים, כל מי שמעורב בפעילויות במועצה, פשוט הגיע לקצה היכולת. אין לנו מספיק כוח אדם ואנו זקוקים בדחיפות לגיבוי תקציבי בעיקר בכל הקשור לעוד- פקחים ורכבים, משאבים להסדרה לפי סקר הסניטציה שיזמה המועצה בשיתוף רט"ג, ולהגביר בכל דרך את החיסונים ואת פעולות העיקור/סירוס של חתולי רחוב".
את סוף דבריו ביקש עובד נור להקדיש לתיאור "תסריט האימים" העלול להתרחש באזורנו: "כאשר תן תוקף אדם, זהו מקרה דרמטי שכל אדם סביר הולך אח"כ להתחסן, ובכך להינצל. לעומת זאת אני מאוד מוטרד כאשר חתול המתגורר בחצר הבית (לדוגמה) שורט תושב, כי אז המודעות פחותה, ומכאן החשש הגדול שהמחלה תתפרץ אצל אותו אדם שדינו נגזר".
ח"כ לוי אבקסיס חזקה את הדברים ואמרה כי יש תחושה שהתושבים בצפון מופקרים, "אנשים מסתובבים עם מקלות ואלות או מסתגרים בבתיהם וזה המקום לדרוש תשובות", אמרה.