מגידו: שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ ובכירי משרדו סיירו במוא"ז

השר פרץ ביקר במגידו השבוע עם צמרת משרדו- יסייעו  לתעשיות והעסקים במועצה. צילום: דוברות מגידו

 ביום שלישי האחרון התארח במוא"ז מגידו, שר הכלכלה והתעשייה  ח"כ עמיר פרץ וצמרת משרדו ופגש חברי מליאת מועצה, בכירים ממפעלי האזור ואנשי עסקים מהמועצה
השר ופמלייתו סיירו במגידו בסיור ארוך שהחל בפגישה ב"מרכז תרבות מגידו" בה ניתנה סקירה על האתגרים, המאבקים ותכניות הפיתוח של המועצה.
במהלך הסיור העמוס, נפגש השר פרץ ואנשיו עם בכירי המפעל המצליח "ארד טכנולוגיות" בבעלות הקיבוצים רמות מנשה ודליה, יחד עם מרים דרוק מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית ויונתן בשיא יו"ר האיגוד. בסיום הביקור פגש השר בקפה יענקל'ה בקיבוץ הזורע בבכירים ב"מעוף" ובעלי עסקים קטנים במועצה.
במהלך הישיבה משותפת פנה חולובסקי ראש מוא"ז מגידו אל השר וביקש את עזרתו בקידום וסיוע במספר נושאים חשובים למועצה, תמיכה במאבק נגד הקפאת תכנית העתקת כלא מגידו ובניית אשכול כליאה ושיקום חדש. הודגש בפני השר כי החלטה זו תמנע הקמת מיזם תיירותי במקום כלא מגידו בו התגלתה ריצפת פסיפס נוצרי עתיק של בית תפילה מהמאה השלישית לספירה ותכנית תיירותית גדולה הסובבת את מרחב צומת מגידו.
חולבסקי ביקש בנוסף את תמיכתו של פרץ
במאבק נוסף נגד שדה התעופה בעמק יזרעאל.
נושא חשוב נוסף שהועלה בפני השר,
תכנית הקמת אזור תעסוקה יהודי ערבי ליד הכפר "סאלם" משותף עם מועצה מקומית מעלה עירון .
חולובסקי  ביקש מהשר לתמוך ולקדם את הקמתו של המרכז שיכלול אזור התעסוקה, שטחי מסחר וייתן מענה של תעסוקה לתושבי האזור. לחולובסקי  הובטח כי הנושא ילמד וייבחן על ידי נציגי המשרד לכלכלה עם הרשויות, מתוך מטרה לקדם את האזור למתחם תעשייה ותעסוקה ייחודי וחדשני.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בקשה נוספת שהוצגה לשר, מתן סיוע למרכז "מגידוטק"- מרכז חדשנות ויזמות טכנולוגית  במטרה לעודד חשיבה פורצת דרך, המרכז ישמש מקום מפגש לאנשי תעשייה מהאזור, יזמים, תלמידים, מחנכים וחברי הקהילה. סוכם על קידום הפרויקט ושיתוף פעולה של החברה הכלכלית מגידו המקדמת את הפרויקט עם הרשות לחדשנות ממשרד הכלכלה.
כמו כן, פנה
ראש המועצה לשר בבקשת סיוע משרד הכלכלה במימון הזזת קטע כביש 66 שממול קיבוץ משמר העמק, לטובת הרחבת מפעל "תמה" ובהתאם לתכנון הרחבת כביש 66. .השר ביקר במשמר העמק קיים סיור במפעל המשגשג, ניפגש עם בכירי הקיבוץ והמפעל ומסר כי והנושא יבחן במשרד הכלכלה והתעשייה.
שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ:  "אנחנו בפני משבר חברתי מאד קשה, לאחר שתסתיים תקופת הארכת דמי האבטלה. מדינה שהייתה רגילה ל-150 אלף מובטלים, תגיע למינימום של 400 אלף מובטלים. לכן מבחינתי, מי שיתחייב לייצר פתרון בנושא, ולקלוט עובדים אנו נסייע לו בכל הכלים העומדים לרשותנו. אנו מותקפים על כך ששמנו את תוצרת הארץ כנושא מרכזי. אני לא מתבייש לומר שהתמיכה בתעשייה ובתוצרת המקומית היא טובה למדינת ישראל. תעשייה כחול-לבן לא צריכה להיות סיסמה – זו גאווה לאומית".
ראש המועצה, איציק חולבסקי: "לסיכומו של הביקור השר ובכירי המשרד יבדקו בחיוב את בקשותינו לסיוע למועצה למפעלים ולעסקים בתחומים שונים.ללא שום ספק ,עמיר פרץ הוא האדם הנכון במשרד הכלכלה והתעשייה במיוחד בעת משבר כלכלי עמוק בו אנחנו נמצאים ,נחשפנו לצוות מעולה וקשוב במשרד שיחד עם סיוע המצוין של אנשי מעוף יעזרו לנו לקדם את הכלכלה והעסקים במועצה!"