מגידו: סוהרים תפסו טלפונים "עבודת יד" מסוג "סרסור"

גודלו של מכשיר הטלפון הנייד מסוג ׳סרסור׳ הוא 6.5 ס״מ, אליו מתחבר לוח מקשים בגודל זהה שנלחץ באמצעות סיכה

נמשכת הלחימה העיקשת של סוהרי ולוחמי היחידות המיוחדות של שב"ס לסיכול ניסיונות החדרת ציוד אסור והחזקתו בבתי הכלא גם במהלך תקופת הקורונה.
במבצע חיפוש נרחבים שהתקיים בשבוע האחרון בבתי הסוהר הביטחוניים 'רמון' שבדרום ובבית סוהר 'מגידו' שבצפון נתפסו  15 טלפונים ניידים מסוג 'סרסור', 2 כרטיסי סים, מטענים ואוזניות מאולתרים. האסירים שבתאיהם נמצא הציוד ישפטו ויענשו משמעתית.
האסירים הביטחוניים מחפשים כל העת דרכים להסלקת ציוד אסור, כמו הסלקתו של טלפון נייד מסוג ׳סרסור׳ בתוך קופסת תבלין כורכום, או לוחות מקשים שהוכנו מניירות להסוות מראה תמים שלא יעלה חשד כל שהוא בחיפוש.
גודלו של מכשיר מסוג טלפון נייד מסוג ׳סרסור׳ הוא 6.5 ס״מ אורך על 2.5 ס״מ רוחב, אליו מתחבר לוח מקשים בגודל זהה שנלחץ באמצעות סיכה. האסירים הביטחוניים מוצאים דרכים ׳יצירתיות׳ להכנת לוחות מקשים, מטענים מאולתרים ואלה מוסלקים בכל חלקי התא. סוהרי היחידות המיוחדות של שירות בתי הסוהר מיומנים בחיפושים מדוקדקים בכל האזורים בתא ובשטחים הציבוריים ובגילוי ציוד האסור שמוצא דרכו לתוך בתי הכלא גם באמצעות עצורי ימים שמחדירים את הציוד בתוך גופם.
מדוברות שב"ס נמסר: "הסוהרים, לוחמי ובלשי היחידות המיוחדות של שב"ס נמצאים בחזית הלחימה בטרור ופועלים בנחישות ובמקצועיות לסיכול הכוונת פח"ע מתוך בתי הסוהר הביטחוניים. מבצעי החיפוש ימשכו כל העת ובכל בית סוהר באמצעות סוהרי המודיעין והמבצעים של שב״ס, כל זאת כדי למנוע ולסכל כל פעילות העלולה לפגוע בביטחון המדינה. שב"ס ימשיך לנקוט ביד קשה כלפי מפרי הוראות ופקודות הארגון ולשמירה על הסדר בתוך מתקני הכליאה".

• התמודדות השב"ס עם נגיף הקורונה

בתוך כך, חברי ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' ביקרו ביום ראשון השבוע בבית סוהר 'מגידו'.
חברי הועדה הגיעו לביקור ופגשו את מ״מ נציב בתי הסוהר, מפקד מחוז צפון, מפקד בית הסוהר 'מגידו' וראש מינהל תכנון של שב"ס ולמדו על התמודדות שב״ס עם נגיף קורונה בכל ההיבטים לצד בחינת המשך בניית מתחם 'אשכול מגידו' שתוכנן והושהה בשל אילוצים בירוקרטיים, להרחבת מספר מקומות הכליאה ועמידה בהחלטת בג"צ מרחב מחיה.

ועדת הפנים בביקור בכלא מגידו צילום: דוברות שב"ס
ועדת הפנים בביקור בכלא מגידו

במהלך הביקור, סקר גונדר שרון שואן, מפקד המחוז הצפוני בשב"ס, בפני חברי הועדה את מתקני הכליאה במחוז, מאפייניהם וסוגי האוכלוסייה המוחזקים בהם. במהלך הסקירה התייחס מפקד המחוז לאורכי המאסר, תכניות השיקום והטיפול המוצעים וסטטיסטיקות החזרה למאסר (כמו גם, אתגרים מרכזיים ואיומי שגרה). הועדה סיירה במתחמי ביקורי המשפחות, מתחם פגישות עורכי הדין ובאחד האגפים על מנת להתרשם מההיערכות בתקופת משבר הקורונה.

 

 

 

נוף הגליל: נתפסה סחורה החשודה כמזויפת

|

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|