מגידו: יצאה לדרך תכנית מתאר כוללנית למועצה

התכנית מהווה פיילוט בהכנת תכנית מתאר ותמומן באופן מלא על ידי מנהל התכנון, ותיתן למוא"ז מגידו לאחר אישורה, אפשרות לקדם תכניות מפורטות שנגזרות מתכנית המתאר.

תכנית מתאר כוללנית למרחב המועצה האזורית מגידו יצאה לדרך. ישיבת  ההתנעה החגיגית התקיימה ביום ה' (27.8) עם נציגי מנהל התכנון וצוות תכנון רחב בראשותו של  אהוד יוסטמן ממינהל התכנון. בישיבה השתתפו נציגי ממשל, מהנדס המחוז הנכנס יהונתן כהן ליטאנט , מהנדסת הוועדה המרחבית  עפרי דגני, נציג משרד השיכון ירון קמחי, ומתכננת המועצות האזוריות  מילכה כרמל. ומצד המועצה, ראש המועצה חולבסקי, מנכ"ל המועצה  אברהם אזולאי, מתאמת המרחב הביוספרי ראובני ומנכ"ל החכ"ל  של מוא"ז מגידו אייל רום.
את הישיבה  פתח ראש מוא"ז מגידו חולובסקי שהודה לנציגי התכנון על הבחירה לקיים את הפיילוט במגידו,  חולובסקי הדגיש את חשיבות התכנית לקידום החזון והתכניות האסטרטגיות של המועצה בעתיד, ולפישוט תהליכי התכנון והבניה ביישובי המועצה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מהנדס המועצה שמיר הציג בפני המשתתפים  את הציפיות מתכנית כזו, והגדיר אותה כתכנית חשובה ומשמעותית למועצה ולישובים בכך שלאחר אישורה, תהיה להם  בין היתר אפשרות לקדם תכניות מפורטות שנגזרות מהתכנית הכוללנית דרך הוועדה המרחבית "יזרעאלים" לאחר הסמכתה כוועדה עצמאית.
שמיר מנה את יתרונות תכנית המתאר: התוויית החזון ודמותה של המועצה לעתיד, גיבוש דרכי הפעולה ואת סדר העדיפויות בשימור ובפיתוח העתידי הנובעים מתוך חזון המרחב הביוספרי, ייצור מסגרת ותנאים תכנוניים לפיתוח המועצה, חיזוק הקשר עם התושבים ושמירה על השטחים הפתוחים ושימוש בה ככלי לניהול ותכנון אסטרטגי בידי המועצה.
מטרות תכנית המתאר הכוללנית כפי שהוצגו בישיבה הן  איכות חיים וסביבה ופיתוח בר קיימא, התוויית המבנה המרחבי הראשי של המועצה, מדיניות תכנונית למועצה בהירה וברורה, אפשרות ניהול התכנון  ומעקב ודיווח עדכון תקופתי, הוראות והנחיות להכנה ואישור של תכניות מקומיות בסמכות הועדה המרחבית.
ממוא"ז מגידו נמסר בישיבה הוחלט על הקמת צוות היגוי שיהיה מורכב מנציגי משרדי ממשלה רלוונטיים, נציג רמ"י, נציגי המועצה, נציגי ישובים, מתכננים, נציגי רשויות שכנות ועוד. עוד נמסר כי הצוות יתכנס לקראת סיומו של כל שלב משמעותי בקידום התכנית.