מגידו: הוסדרה הפעילות בחניון אורחן הכרמל

בתום טיפול מקיף החלו במועצה לגבות 20 שקלים עבור חנייה של יום שלם, בחניון הצמוד לתחנת הדלק סונול בצומת אליקים

שטח החניה סביב אורחן הכרמל, שצמוד לתחנת הדלק סונול בצומת אליקים, הפך בשנים האחרונות למפגע סביבתי חמור, שחייב הסדרה וטיפול יסודי, כמו גם ביצוע תחזוקה שוטפת והפעלה מבוקרת, כדי להתאימו לדרישות הרשויות הרלוונטיות ולכללים והנהלים של המרחב הביוספרי שהמועצה האזורית מגידו מקיימת בשטחיה.
שטחי האספלט שסביב מבנה האורחן משמשים כיום כחניון לחנייה יומית, בין אם לצורך שיתוף נסיעות של מספר נוסעים ברכב אחד, ו/או שימוש בתחבורה הציבורית לנסיעות מהאזור למרכז ודרום הארץ.
המועצה האזורית והחברה הכלכלית לפיתוח מגידו יזמו לאחרונה את הסדרת והפעלת החניון כדי שישרת את ציבור הנהגים בצורה נאותה ובטוחה, כפי שנדרש על ידי הרשויות הרלוונטיות שמפקחות על הפעלת חניונים, תוך שמירה על רמת מחירים נמוכה ככל האפשר.
לצורך כך בוצעו פעולות שכוללות בין השאר: תימרור וסימוני כביש מחודשים ותקניים להסדרת התנועה והחנייה, כולל פתרון בעיות בטיחותיות חמורות בירידה מכביש 672 למשטח העפר הסמוך לאורחן, בדרך לחירבת "חרמש".
ניקיון יסודי של מצבורי אשפה, לכלוך ופסולת בניין שהצטברו בשטח במשך שנים. ביצוע גיזום וגינון של הצמחייה הקיימת. עוד בוצע טיפול מול משרד התחבורה להכנסת קו אוטובוס לתוך שטח החניון (שאטל) לצורך איסוף והורדה של נוסעים בקו היוצא מיקנעם עילית לתחנת הרכבת בבנימינה וחזרה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בנוסף חובר מחדש קו חשמל לחניון על מנת לחדש את תאורת פנסי התאורה בשטח החנייה והתקנת מצלמות וידאו לכיסוי כל שטח החנייה לצורך אבטחת הרכבים החונים בו במשך 24 שעות, והרחקת פעילות לא רצויה שהתרחשה בשטח מבנה האורחן והחניות הצמודות לו.
לצורך כיסוי העלויות הרבות שנדרשות להסדרת ותפעול החניון ייגבה תשלום עבור חנייה יומית בימים א' עד ה' במשך השבוע (בימי שישי, שבתות וחגים, לא ייגבה תשלום והחניון יהיה פתוח).
התשלום מיועד עבור חנייה יומית בלבד וייגבה בכניסה לחניון, לפי הפירוט הבא:
חנייה יומית ליום מלא – 20 ₪ ולתושבי המועצה האזורית מגידו – 15 ₪ (בהצגת תעודה מזהה עם כתובת של יישוב במועצה). לנהגים שמשתמשים בחניון באופן קבוע במהלך השבוע, או שחונים ברציפות למשך מספר ימים (כולל בלילות) יוצע מנוי חודשי שיכלול "כרטיסיה" ל-20 חניות יומיות בתעריף מוזל של 10 ₪ ליום חנייה. החניון פועל בתשלום החל מראשית חודש נובמבר 2016.

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|