מגידו: בקרוב השער לצפון!

שילוב ייחודי בין ארכיאולוגיה, תיאולוגיה וטכנולוגיה: תכנית מרחב צומת מגידו – השער לצפון הוצגה לשר התיירות, יריב לוין.

שר התיירות ח"כ יריב לוין נפגש השבוע עם ראש מ.א. מגידו, איציק חולבסקי ומנכ"ל החברה הכלכלית, איל רום שהציגו לו את תכנית הפיתוח למרחב צומת מגידו, המבוססת על פיתוח תיירותי, עסקי וציבורי.
מוקדי הפיתוח התיירותי העיקריים מתבססים על: מרכז מבקרים דיגיטלי – אינטראקטיבי חדשני של בית התפילה ורצפת הפסיפס שנחשפו במגידו, תל מגידו המוכר ואירוע ארמגדון ומחנה הלגיון השישי שנחשף רק לאחרונה.  הפיתוח העסקי יכלול מתחם שרותי לינה (מלון), הסעדה, מסחר ומרכז קניות.
המרכיב הציבורי יכלול מרכז תחבורה אזורי, אזורי תעסוקה, אשכול בתי כלא ואצטדיון כדורגל משותף עם מועצה מקומית מעלה עירון.


במועצת מגידו במאמץ להאיץ את הפרויקט המורכב מהרבה אלמנטים תיירותיים שחלקם הם עוגנים קיימים, הוקמה מנהלת ששותפים לה כל הגופים בפרויקט וילווה אותה משרד התיירות. השר עצמו התרשם מאוד מהחזון והאפשרות ליישמה בשלבים בטווח ביצועה קצר.


עוגן תיירותי קיים ממש ליד הצומת - תל מגידו. צילום: אבישי טייכר
עוגן תיירותי קיים ממש ליד הצומת – תל מגידו. צילום: אבישי טייכר

שר התיירות התרשם מאוד מהחזון הכולל  ומהיקף התכנית ומרכיביה וציין שמכיוון שחלק מהעוגנים התיירותיים כבר קיימים, ניתן יהיה ליישמה בשלבים ולהתחיל בביצועה בטווח קצר.

מ.א. מגידו הקימה מנהלת לפרויקט בשיתוף כל הגופים הרלוונטיים המעורבים באזור, על מנת לקדם את הביצוע של התכנית ומשרד התיירות ילווה ויתמוך בפרויקט באמצעות המסלולים הקיימים במשרד.  

איציק חולבסקי: "קיימנו פגישה חשובה מאד  עם שר התיירות. התרשמתי מאד מהחיוניות, התפיסה המהירה והראייה הכוללת של השר. השר התרשם מאד מהחזון שלנו וממרכיבי התוכנית. משרד התיירות הוא פרטנר חשוב בקידום תכניות פיתוח התיירות במועצה בכלל ובמרחב צומת מגידו בפרט."