מגידו: הושקה התערוכה – 'בין הנסתר והגלוי'

בגלריה לאומנות ברמות מנשה נפתחה תערוכה של האומן פואד אגבאריה, במסגרת השותפות בין הרשויות מעלה עירון ומגידו בליווי גבעת חביבה .

ביום שבת (5/12) הושקה התערוכה ,במעמד ראשי רשויות מגידו ומעלה עירון , מנהל המרכז היהודי ערבי של גבעת חביבה וקהל רב של ילדים ומבוגרים מתושבי מגידו ומעלה עירון.
פואד אגבאריה, בוגר בצלאל, האקדמיה לאומנות ועיצוב בירושלים, בעל תואר ראשון B.F.A ובעל תואר שני M.F.A כבוגר החוג לאמנות ויצירה באוניברסיטת חיפה, חוזר מהחיים בעיר בתקופת לימודיו, לקרבת כפר הולדתו – מוסמוס בואדי ערה, ובונה את ביתו
באום -אל-פאחם השכנה.
אוצרות התערוכה חברות רמות מנשה מירי ורנר ויונית קדוש, חברו לצוות ועדת היגוי בתחום האומנות של שתי הרשויות המקיימות שיתופי פעולה פוריים בשנה האחרונה .

האומן פואד אגברייה בתערוכה
האומן פואד אגברייה בתערוכה

יונית קדוש בפתיחת התערוכה :"בתחילה היתה הנסיעה לאום אל פאחם. ברוב אדיבותו, פואד אסף אותנו ברכבו: את אתי עמרם, אוצרת גלריית השלום בגבעת חביבה שהייתה זו שקישרה בינינו, את מירי ואותי יונית אוצרות הגלריה לאמנות ברמות מנשה, הוא פגש אותנו בצומת מגידו וערך לנו סיור באום אל פאחם כדי להראות לנו שהכל בסדר ושאין לנו מה לדאוג".

• הפער במושגים שלנו לגבי דימוי מוכר

יונית קדוש: "זה היה ביום המחרת להפגנה שנערכה שם ליד הצומת, למרגלות העיר, בתחילת גל הטרור. כשהגענו לביתו ונכנסנו לסטודיו, נפקחו עיננו בשמחה. די מהר החלטנו שאת הציורים האלה נציג כאן בגלריה. השיחות בינינו על האמנות היו גשר קטן להבנה והכרת האחר. בדברנו על הדימויים המופיעים בציוריו של פואד צף ועלה הפער במושגים שלנו לגבי דימוי מוכר.
דימוי החמור שמופיע בסדרת ציורים בתערוכה, המגיע מתרבות וממסורת אחרת הדגישו את הצורך ללמוד ולהכיר את האחר. בציוריו פואד אגבאריה מתאר כבשים, חמורים ושיחי צבר. אלו הם, לפי דבריו, חלק מנוף הכפר בו גדל ובו חווה את חוויות ילדותו, אך היציאה מהכפר, החיים בעיר ולימודי האמנות יצקו בו תובנות שמאוחר יותר הוא יטמיע אותן בתוך הציורים כמסר מובלע ונסתר, הנאמר ממקום של מי שמתבונן על "המצב".

מוטיב שחוזר על עצמו ביצירות, הכבשים, חמורים ושיחי צבר  - נוף ילדותו של האומן
מוטיב שחוזר על עצמו ביצירות, הכבשים, חמורים ושיחי צבר – נוף ילדותו של האומן

בפרספקטיבה רחבה. בציורים יש מבטים אירוניים מהולים בחיבה של מי שמכיר מקרוב את מה שהוא רואה סביבו. ניגודים ועימותים או העמדה של דבר מול דבר ושתילת רמזים הם המניעים את יצירתו של פואד אגבריה. בכל ציור יש מספר נדבכים או שכבות.

• אולי בסוף האמנות תנצח!"

אנחנו מודות מאד לפואד על השיתוף, על הנועם והעניין בעבודה המשותפת. תודה על ההזדמנות שנקרתה לנו בזכות מפגשים של קבוצת אנשים משתי המועצות, החדורים רצון עז לשיתוף פעולה.
נשמח לארח בתערוכה מבקרים רבים מיישובי שתי המועצות וכמובן נקבל בחיוב מבקרים גם מתל אביב או ניו יורק. נקווה להתפתחות נוספת בפעילות המשותפת.

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|