בוא אלי פרפר נחמד: במגידו מסיימים שנה שביעית של ניטור

הילת מנטרי הפרפרים של מגידו ציינה בשבוע שעבר את סיום השנה השביעית של ניטור הפרפרים במועצה

מזה שבע שנים, 17 מתנדבים חרוצים ומתמידים צועדים פעם בשבועיים בדרכי המועצה ואוספים נתונים על פעילות פרפרים בשבילי המרחב הביוספרי ובכך תורמים למחקר האקולוגי על אזור המחיה במגידו. הקבוצה הוקמה כחלק מחיבור הקהילה לפעילויות שונות בהתאם לערכי המרחב הביוספרי ומרכזת אותה בהתנדבות מירב חזן מקיבוץ רמת השופט.
הפרפרים נחשבים לסמן אקולוגי אידאלי עקב תלותם המוחלטות בעולם הצמחים. יש להם רגישות רבה ותגובה מהירה למצב הסביבה המשתנה וניטור פרפרים (ספירה חוזרת ושיטתית) הוא אמצעי אבחון מדעי יעיל ביותר לקבל מידע, ללימוד ולהבנת מצב הסביבה. תוצאות וניתוח הניטורים מאפשר הסקת מסקנות לצורך המלצות כיצד לנהל את השטח טוב יותר ובכך לנסות למנוע נזקים הנגרמים על ידי האדם.
במהלך השנה מנטרי מגידו יצאו לשטח 338 פעמים, צפו ב 3,083 פרפרים וראו 53 מינים של פרפרים. הם נפגשו בשטח עם נעם קירשבאום וצפו בכל שלבי הגלגול של הלבנין המשויש, נפגשו בזום עם אחיעד שדה שניתח את נתוני הקהילה במגידו, התארחו במסלולים של המתנדבים שיר ושלומית מזר ובמפגש הסיום שמעו הרצאה של ניצן כהן על גוף הפרפר וסודותיו.
מירב כורה חזן, מובילת ומרכזת קהילת המנטרים: "תכנית הניטור נעשית במסגרת תכנית לאומית לניטור פרפרים של "אגודת חובבי הפרפרים בישראל" שמטרתה לבנות מאגר נתונים וידע על מצב הפרפרים בישראל והיא כוללת מתנדבים מכל רחבי הארץ. אנחנו מזמינים את כלל התושבים להצטרף לקהילה".