מגידו: אנשים טובים יילדו אישה באמצע הדרך

אהוד נהרי, נהג אמבולנס וחובש רפואת חירום במד"א, סיפר: ״הוזעקנו לאירוע ופגשנו את המשפחה ואת אביבה, ממש באותן שניות שבהן התינוקת נולדה. זוהי הלידה הראשונה שלי בשטח וזו הייתה חוויה מיוחדת. צילום: דובר מד"א

ויסאם והיבא מרזוק, מכפר ערערה, היו בדרכם לבית החולים בשל צירים מתקדמים. באמצע הדרך, סמוך לצומת מגידו – הלידה החלה, ויסאם עצר את הרכב בצידי הדרך והתקשר 101 למגן דוד אדום. דקות ספורות לאחר מכן, כשיאנה חוש, חובשת במוקד מגן דוד אדום מלווה את המשפחה טלפונית, הגיעה אל המקום כוננית מד"א, אביבה עידן – אחות מיילדת במקצועה, כשהלידה כבר באמצע הדרך. אביבה שוחחה עם בני הזוג בנחת, הרגיעה את בני המשפחה המבוהלים וניהלה את האירוע ברוגע ובמקצועיות.
כעבור מספר דקות, ובמקביל להגעת אמבולנס מד"א בראשות החובש אהוד נהרי, נולדה תינוקת בריאה. וויאסם האב, חתך בסיוע צוות מד"א את חבל הטבור, היבא האם המאושרת והתינוקת פונו באמבולנס מד"א ישירות למחלקת היולדות בבית החולים – להמשך הטיפול והמעקב הרפואי.
ימים ספורים לאחר הלידה, שלחו ויסאם והיבא מכתב הוקרה מיוחד לאביבה, אהוד וצוות מתנדבי הנוער – בו הודו, חיבקו והעריכו את פועלם למענם. במכתב כתבו: "זו הייתה חוויה מעצימה, מטלטלת, מלאת רגש ואדרנלין, מלווה בלא מעט פחד ודאגה לשלום הילדה והאם. זו הייתה הלידה הכי מפתיעה ומקסימה שיכלנו לדמיין, הפכתם את החוויה המסעירה הזאת לבלתי נשכחת והיא תמיד תישאר חרוטה בזיכרון שלנו לעד! איזה כיף לנו שזכינו להכיר אתכם".
על הלידה יוצאת הדופן בצד הדרך, סיפר בהתרגשות האב ויסאם: ״נסעתי במהירות כדי להספיק להגיע לבית החולים, אבל בסוף נאלצנו לעצור בצד הדרך ולהתחיל את הלידה. החובשת במוקד ליוותה והדריכה אותנו מה לעשות עד שאביבה הגיעה וסייעה לנו בשטח. למזלנו הרב, אביבה, אהוד והצוות הגיעו למקום במהירות ובזכותם הלידה עברה בשלום ובהצלחה. אביבה דיברה איתנו בערבית, הרגיעה אותנו וניהלה את כל הלידה בצורה הכי מקצועית שאפשר. צוות האמבולנס שפינה אותנו לבית החולים לא עזב אותנו עד שהרופאים הגיעו אלינו, הם דאגו לנו והיו מאוד אכפתיים".
על הוקרתו לצוות מד"א, הוסיף: ״אף כמות מתנות ומכתבי תודה לא תצליח להסביר את ההערכה שיש לנו לצוות היקר, שעשה עבודה נהדרת ומקצועית מאוד – החובשת יאנה מהמוקד, דרך אביבה ועד לאהוד הנהג ומתנדבי הנוער שהפכו את חווית הלידה למוצלחת ומיוחדת. קיבלנו את המענה הטוב ביותר שניתן ואני רוצה להודות להם מקרב לב".
אהוד נהרי, נהג אמבולנס וחובש רפואת חירום במד"א, סיפר: ״הוזעקנו לאירוע ופגשנו את המשפחה ואת אביבה, ממש באותן שניות שבהן התינוקת נולדה. זוהי הלידה הראשונה שלי בשטח וזו הייתה חוויה מיוחדת. אני מאחל למשפחת מרזוק שידעו רק נחת מהתינוקת המקסימה".
אביבה עידן, מתנדבת מד"א, חובשת ואחות מיילדת בהכשרתה, הוסיפה:* "אני אחות מיילדת מזה 30 שנה ומתנדבת במד"א מגיל 16. לידות עבורי הן דבר שבשגרה. הייתי בדרכי לעבודה כשקיבלתי את הקריאה וחברתי למשפחה שהייתה בצד הדרך בתוך דקות. מיד הבנתי שהמשפחה בלחץ ושהסיטואציה, מן הסתם, לא נוחה ולא נעימה. הרגעתי את ויסאם והיבא והסברתי להם על הליך הלידה. נתתי לאב לחתוך את חבל הטבור כדי לשתף אותו בלידה ולהכניס אותו לחוויה. כולנו היינו מאוד נרגשים ויחד עם אהוד וצוות האמבולנס ביצענו את כלל הבדיקות המקיפות לפני הפינוי לבית החולים. זו הייתה לידת דרך מרגשת במיוחד שבוצעה בהרמוניה ובאהבה. מאוד התרגשנו לקבל את מכתב התודה של המשפחה, זה לא ברור מאליו כלל״.