"מגדל נוניא": בקרוב תוכלו להשתכשך בכיף במעיין המיוחד

רשות הכינרת הכינרת הודיעה לאחרונה כי החל שיקום נרחב של מתחם מעיין נון בעלות 3 מיליון שקלים. השיקום והפיתוח יכלולו הנגשת האתר והפיכתו לפארק  מרכזי עוטף כינרת

אם בקרתם לאחרונה במעיין המיוחד הסמוך למושבה מגדל על שפת האגם הלאומי, ששקק חיים עם צמחייה עשירה, בעלי חיים ודגים והתאכזבתם לאחר שמעיין יבש ונזק נגרם למקום, אז לחובבי המעיינות הקרים נכונה בשורה טובה. רשות הכינרת הודיעה לאחרונה על תכנית שיקום מקיפה למעיין  שיצאה בימים אלו לדרך.
לאחר השלמת התכנון לשיקום המעיין עין נון, החלה רשות הכינרת בחודש האחרון בביצוע פרויקט נרחב לשיקום ולעבודות פיתוח של מתחם המעיין, יחד עם הקרן לשטחים פתוחים, משרד התיירות ומועצה המקומית מגדל. כאשר על הביצוע אמון אגף הניקוז ברשות הכינרת.
עוד לפני תחילת העבודות, פעלו ברשות הכינרת לסייע למועצה המקומית מגדל, בניקוי תוואי הזרימה וסביבתו של המעיין שסבלו מהזנחה, בשל תחזוקה לקויה של המקום. חשוב לציין שעם תום העבודות הנוכחיות, האחריות לתפעול ותחזוקתו של מתחם מעיין נון תשוב לאחריות המועצה המקומית מגדל.

הקמת אמפי ויצירת שבילי טיילות
הקמת אמפי ויצירת שבילי טיילות

במסגרת הפרויקט מתבצעות עבודות רבות לפיתוח ושיקום האתר. בין העבודות: הקמת אמפי בסמיכות לתוואי הזרימה של המעיין, הסדרת תוואי הזרימה של המעיין ההיסטורי וניקוי הבריכות העתיקות במקום, בפעילות משותפת עם רשות העתיקות. כמו כן, יבוצעו שבילי טיילות לרווחת המבקרים באתר, הקמת מסלעות תמך מאבני בולדר טבעיות, הסדרת חניון לקליטת קהל, שיקום בתי גידול לחים, עבודות גינון, לרבות גיזום עצים וחישוף צמחייה וכן הנגשת אתר המעיין לציבור, כך שהאתר יותאם לשמש כפארק תיירותי נוסף ומרכזי סביב האגם הלאומי לרווחת הנופשים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


על פי התכנון, החל הביצוע כבר במהלך החודש האחרון ויושלם בהקדם על מנת לאפשר למטיילים ליהנות מהזרימה במעיין. כיום מטיילים רבים פוקדים את אזור המעיין במסגרת טיולים ומסלולים בשביל סובב כינרת.
אושרי ילוז, מהנדס אגף הניקוז ברשות הכינרת מציין, כי מטרת הפרויקט הינה להפוך את מעיין נון, לאתר תיירותי וטיילות מרכזי סביב האגם הלאומי ולאפשר למטיילים הרבים ליהנות מיופיו הייחודי של המעיין, ההיסטוריה רבת השנים ומימיו הצלולים.
שמו המקורי של המעיין הינו "מגדל נוניא"- מגדל הדגים, הזורם בסמוך למגדל ועל פי המקורות היה קיים עוד מימי בית שני, על חופה של הכינרת. כמו כן באזור זה התגלו שרידים עתיקים של בית כנסת ומנורת שבעת קנים המעידים על היסטוריה יהודית באזור זה.

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|