מגדל העמק: הסיפור שלא סופר – מתעדים את הלוחמים היהודים

הפרויקט במימונו של פילנתרופ יהודי, מתעד את סיפוריהם של הלוחמים היהודים הנועזים (הוטרנים) מקהילת יהודי קווקז בעיר, שנלחמו במלחמת העולם השנייה וציינו לאחרונה 70 שנה לניצחון בעלות הברית על הנאצים. הפרוייקט נועד לתעד את סיפורי הגבורה למען הדורות הבאים. צילום: יח"צ עירית מגדל העמק


בימים אלה, לציון 70 שנה לניצחון על הנאצים, יצא לדרך פרויקט בינלאומי תיעודי ייחודי אודות הלוחמים הוטרנים יוצאי קווקז ביוזמת הפילנתרופ היהודי-קווקזי גרמן זכרייב שכלל גם את הקהילה הקווקזית במגדל העמק במסגרת התיעוד.
ה-וטרנים, שמם הכולל של הלוחמים במלחמת העולם השנייה שהשתתפו בקרבות נגד הנאצים, שחגגו כאמור במאי האחרון 70 שנה לניצחון על גרמניה. גלי העליות הביאו עמן וטרנים יהודים רבים  שחלקם התיישב במגדל העמק.

וטרנים בעצרת. באדיבות יד ושם
וטרנים בעצרת. תמונת המחשה באדיבות יד ושם

כחלק מפרויקט התיעוד, התקיים השבוע מפגש באולם הקליטה במגדל העמק, שם תיעד צוות טלוויזיה מספר משפחות אשר אחד מבני המשפחה השתתף במלחמה.
מ"מ ראש העיר מר סרגיי אוקלנדר ניצל את הזדמנות להביע את הערכתו הגדולה ל-וטרנים ולנכי מלחמת העולם השנייה ובירך יחד עם רכזת יוצאי קווקז בעיר, דליה שמילוב, על הכללת הפרויקט במגדל העמק.
יו"ר הוטרנים פבל דבקין שנכח באירוע בירך את ראש העיר אלי ברדה וממלא מקומו סרגיי אוקלנדר על העזרה שלהם לארגון ה-וטרנים ונכי מלחמת העולם השנייה.