מגדל העמק: 20 בניינים נוספים יצטרפו לפרויקט "אצלנו בחצר"

במגדל העמק ממשיכים עם הדרך היצירתית להתמודד עם חצרות בניינים פרטיים שדייריהם לא יכלו לדאוג לניקיון ולתחזוקה שוטפת. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

הפרויקט "אצלנו בחצר" שהחל לפני שנה במגדל העמק ממשיך לקטוף הצלחות. החלק הראשון של הפרויקט מתייחס לשיפוץ גינות וחצרות של בניינים משותפים, בעוד החלק השני נוגע לתחזוקה שוטפת של הבניינים אשר תושביו הצטרפו לפרויקט.
בשכונות הוותיקות בעיר הדירות היו בבעלות המדינה והתושבים היו השוכרים בדיור הציבורי כאשר חברת "עמיגור" הייתה אחראית על האחזקה כולל החצרות תמורת תשלום חודשי של 55 שקלים. עם השנים רכשו הדיירים את הדירות מ"עמיגור", לרוב באמצעות ילדיהם, וכאשר הדיירים בבניין הוגדרו כ"רוב רוכשים" חברת "עמיגור" הפסיקה לתת שירות אחזקה והדיירים שרובם היו קשישים או קשיי יום לא יכלו להתמודד עם ההזנחה.
בעירייה הרימו את הכפפה ואפשרו לתושבים להצטרף תמורת עלות חודשית של 35 שקלים שנגבית דרך סעיף בארנונה. על מנת שבניין יצטרף לפרויקט, צריך הסכמה של 80 אחוזים מהדיירים. עד כה, 42 בניינים בעיר הצטרפו לפרויקט המבורך ובחודשיים הקרובים יתווספו עוד 20 בניינים נוספים.
כזכור, הפרויקט שם לעצמו מטרה והיא למגר את תופעת ההזנחה בחצרות בניינים שדייריהם לא מצליחים לטפל בחצרות באופן עצמאי. באמצעות "חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה" של הנהלת הרשות, הצליחו להגיע לפתרון יישומי ואת תוצאותיו ניתן לראות בשטח.
לאחר בדיקת הנושא ולמידת מודלים ממספר ערים בארץ, פיתחה הרשות את התכנית הייחודית "אצלנו בחצר" המציעה שירות ייחודי לדיירי בניינים המעוניינים בכך, אשר כולל התקשרות עם קבלן גינון דרך העירייה, המגיע פעמיים בחודש לתחזק ולנקות את חצר הבניין.