מגדל העמק: בקרוב עסקים חברתיים

לאתר עמקניוז נודע כי קרן "דואליס" הפועלת להכשרה מקצועית וקידום תעסוקת אוכלוסיות מוחלשות, תרה בימים אלה אחר יזמים במגדל העמק במטרה להקים עסקים חברתיים משותפים

עמותת "קרן דואליס להשקעות חברתיות" הפועלת לקידום מטרות חברתיות באמצעות עסקים חברתיים המכשירים ומעסיקים אוכלוסיות המודרות ממעגל העבודה, פנתה בימים האחרונים ליזמים ממגדל העמק להקמת עסקים חברתיים משותפים בעיר.

• 'עסק חברתי'

על פי ההגדרה, 'עסק חברתי' הוא ביטוי לתפיסת עולם המבקשת לקדם מטרה חברתית באמצעות פעילות עסקית. במסגרת התכנית, תשקיע קרן "דואליס" את הכספים בעסקים חברתיים, בשותפות שלא תפחת מ- 50% ותלווה את היזמים ואת העסקים מן ההתחלה ולאורך כל חיי העסק.
הקריאה ליזמים בעיר להצטרף למיזמים החברתיים, נעשתה באמצעות פרסום "קול קורא", בו נכתב כי מטרת העסקים החברתיים להכשיר מקצועית, ערכית וחברתית של אוכלוסיה מוחלשת.
עוד נכתב כי הקרן תשקיע בעסקים החברתיים בנוסף להשקעה ההונית, גם בחשיבה אסטרטגית, במערכות הניהול, הדיווח והבקרה הפיננסיים, בשיווק, בליווי ובחיזוק התוכנית החברתית וזאת בתנאי שהעסקים יכשירו ויעסיקו קבוצות אוכלוסייה כגון בני נוער וצעירים בסיכון, משפחות עצמאיות (חד-הוריות), אנשים עם מוגבלות, קשישים, אסירים משוחררים ואוכלוסיות נתמכות רווחה אחרות.

עסק חברתי - טיפוח קוסמטי
עסק חברתי – טיפוח קוסמטי

בין התחומים שהקרן השקיעה בעבר והקימה יחד עם יזמים עסקים חברתיים משותפים אפשר לציין בתי-קפה, מסעדות, שירותי קייטרינג, חנויות בגדים ואופנה, שירותי תוכנה ועוד.
ד"ר דגנית בידרמן, שגייסה את קרן דואליס אמרה השבוע: "אני קוראת ליזמים להשתתף במיזם הכלכלי-חברתי החדש ולבחון את האפשרות להקמת עסק חברתי בעיר".

מקרן "דואליס" נמסר השבוע: "אנו מאמינים בחיזוק האוכלוסיות המודרות על ידי יצירת הזדמנויות תעסוקה ויכולות התפרנסות עבורן. על פי תפיסתנו, השילוב הנכון בין העולם העסקי לעולם החברתי אינו רק על בסיס תרומה, אלא על ידי השקעה, ליווי וסיוע ליזמים בהקמה ובתפעול של עסקים חברתיים למטרות רווח, אשר פועלים בדואליות ומשלבים מטרות חברתיות עם מטרות עסקיות.