מגדל העמק: תערוכה וחגיגה למסורת האתיופית

לרגל חג הסיגד קיימה עיריית מגדל העמק ערב מחווה למסורת האתיופית שכלל תערוכת של פריטי לבוש מסורתיים, ככלי נגינה ועוד. הערב לווה במופע מוסיקלי ובמזנון של מאכלי העדה

עיריית מגדל העמק, מתנ"ס מגדל העמק והקרן לידידות, שיתפו פעולה בהפקת ערב מחווה למסורת והתרבות האתיופית כהמשך לחגיגות חג הסיגד.
לערב המיוחד במעמד ראש העיר אלי ברדה הגיעו כ – 300 מתושבי העיר, קשישים וצעירים שאינם רק מבני העדה.
הערב כלל תערוכה של פריטים מסורתיים וביניהם פרטי לבוש וכלי נגינה, מופע מוזיקלי המלווה בריקודים מסורתיים ומאכלי העדה.

בערב הצוגה תערוכת פרטים מסורתיים של העדה האתיופית
בערב הוצגה תערוכת פריטים מסורתיים של העדה האתיופית

את הערב הנחו בנות המכינה הקדם-צבאית "המכינה הישראלית", אשר מתגוררות במגדל העמק ועוסקות בפעילות חברתית ענפה וכן הציגו מצגת הסבר על התרבות האתיופית וחג הסיגד, לצד הסברים על פרטי התערוכה והמאכלים שהוצגו.
צגאי מוללי מנהל התכנית הלאומית וממפיקי הערב אמר: "אני שמח וגאה להיות חלק בהפקת ערב תרבות ייחודי ומושקע במגדל העמק. תודה לכל השותפים ובמיוחד לראש העיר אלי ברדה על סיוע ועל הקצאת 2 מיליון ש״ח להקמת בית מורשת במגדל העמק ולמנכ״ל העירייה שלום זוזוט על הליווי הצמוד".

חגיגה אתיופית
ראש העיר ברדה עם רקדני ונגני המופע המוסיקלי

רכזת התכנית של הקרן לידידות, רחלי מולר, אמרה: "אני שמחה שהתאפשר לעשרות קשישים ליהנות מערב מרגש שחשף את התרבות והמסורת האתיופית העשירה". ראש העיר אלי ברדה שנכח באירוע אמר: "מגדל העמק הינה עיר קולטת עליה עם קהילה רב – תרבותית המכבדת את תושביה וביניהם הקהילה האתיופית.
הערב הייחודי חשף בפניי תושבי העיר את התרבות העשירה, המנהגים, המסורת, פרטי הלבוש והמאכלים של העדה. מדובר ביוזמה ברוכה ושיתוף פעולה של כל הגורמים ברשות".

בנות המכינה הקדם-צבאית "המכינה הישראלית" והשותפות להפקת הערב

בנות המכינה הקדם-צבאית "המכינה הישראלית" והשותפות להפקת הערב