מגדל העמק: תלמיד החל להרכיב משקפיים, חבריו לכיתה הקדישו יום שלם ליצירה

מחווה מרגשת ומיוחדת במגדל העמק. אחד מתלמידי כיתה ב' בבית ספר "עליזה בגין" הרכיב משקפיים, מחנכת הכיתה וחבריו יזמו למענו יום שלם של למידה ויצירה כאות הזדהות

ידוע לכולנו כי תלמידים רבים מרגישים נבוכים כשהם נדרשים להרכיב משקפיים. לחלק מהם זהו תהליך ארוך המלווה בקושי רגשי משמעותי. כך קרה שבביה"ס "עליזה בגין" מחנכת הכיתה חנה אבירם ומנהלת ביה"ס דורית כהן, החליטו להפוך סיטואציה כזו לחגיגה של ממש.
בשיתוף פעולה עם כלל הורי הכיתה, הוקדש יום שלם של למידה ויצירה סביב נושא הרכבת המשקפיים לאחר שאחד התלמידים התחדש לו בזוג משקפיים חדש. ילדי הכיתה הגיעו כולם עם משקפיים מסוגים שונים מה שהכניס את כולם לאווירה שמחה וחגיגית במיוחד.
את היום פתחה מחנכת הכיתה בקריאת הסיפור "המשקפיים של ליאור" מאת שולה מודן, דרכו הבינו הילדים את ההבדל בין משקפיים ורודים לשחורים ואיזה סוג משקפיים כדאי לנו להרכיב באמת. בהמשך יצרו הילדים משקפיים אישיים מחומרי יצירה ולקינוח נהנו ממאפינס ממושקפים אישיים שהכינו עבורם הורי התלמיד.
החגיגה הגדולה השיגה את מטרתה ומאז התלמיד מרכיב את המשקפיים וחיוך גדול מרוח לו פניו. מנהלת בית הספר דורית כהן אמרה: "ביה"ס "עליזה בגין" ידוע ומוכר ביכולת ההכלה הגבוהה שלו לתלמידיו. הכלה היא לא סיסמה. היא לא שיעור במערכת ולא פעילות של יועצת או מפעיל חיצוני. הכלה היא תפיסה. היא היכולת לראות, להכיר ולזהות את הצורכים של התלמידים בכל רגע נתון ולתת להם מענה. לפעמים מספיקה מילה חמה, שיחה אישית או העצמה של תלמיד וזה עושה את ההבדל. כך היה במקרה המתואר בכתבה והדבר ניכר באופן מיידי בהתמודדות של התלמיד עם האתגר החדש שניצב בפניו. כך אנו מאמינים וכך אנו פועלים בבית ספרינו".