מגדל העמק: שיא היסטורי בגביית ארנונה בשנת 2019

תרבות מוסר תשלומים גבוה, צדק חברתי ושוויון בחלוקת הנטל הובילו את מגדל העמק לשיא היסטורי של כ-94.5 אחוזי גבייה והכנסות בסך 80.8 מיליון שקלים שאפשרו לרשות לסיים באיזון תקציבי שנה שלישית ברציפות. צילום: דוברות מגדל העמק

שיא כל הזמנים נרשם השנה בגביית ארנונה מתעשייה ומגורים במגדל העמק. לפי נתוני מינהל הכנסות עולה כי במהלך שנת 2019 עומד שיעור הגבייה העירוני על כ-94.5 אחוזים.
בתרגום לשקלים, אחוזי הגבייה משקפים הכנסות שוטפות בסך של 80.8 מיליון ₪. בעירייה הסבירו את המגמה החיובית שנמשכת מזה מספר שנים וציינו כי ההכנסות הגבוהות הן תוצאה של מוסר תשלומים גבוה של התושבים, הקפדה של הרשות לצדק חברתי ולשוויון בחלוקת הנטל ובנוסף שלל אפשרויות תשלום שמעניקה הרשות לתושבים, כגון: תשלום באינטרנט, הסדר תשלומים בהוראות קבע, כרטיסי אשראי ושיקים דחויים, תשלום בבנק הדואר ועוד.
במינהל הכנסות העירייה ציינו כי עיקר ההכנסות נובעות מהתעשייה הפורחת בשלושה אזורי תעשייה במגדל העמק הכוללת למעלה מ – 60 מפעלים ובתוכם מספר מפעלי ענק בתחום היי-טק בשטח של 50 אלף מ"ר ויותר, המעסיקים בין 1,500 ל-2,000 עובדים כל מפעל.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


עוד נודע כי הארנונה במגדל העמק מתחלקת ל- 70% מתעשייה, עסקים ומסחר ו-30% ממגורים.
בעיריית מגדל העמק ציינו השבוע בסיפוק כי שיעור הגבייה הגבוה שנרשם מדי שנה מלמד על תרבות מוסר תשלומים גבוה שהשתרשה בקרב תושבי העיר, בניגוד לסרבני התשלומים שהלכו ונעלמו עם השנים.
מדובר למעשה בצדק חברתי במובן של "חלוקת נטל' צודקת כך שכל התושבים משלמים ארנונה כחוק ונהנים משירותי הרשות.
יש לציין כי תעריף הארנונה למגורים הוא אחיד בכל רחבי העיר ועומד כיום על 40.35 ₪ למ"ר לשנה, תעריף הנחשב ליחסית נמוך בהשוואה לערים רבות אחרות ברחבי הארץ.
ראש העיר אלי ברדה הודה לעובדי מינהל הכנסות בניהולו של מאיר לחיאני והוסיף: "מגדל העמק מהווה מוקד תעסוקה המאפשר הורדת שיעורי האבטלה בעיר ומניב הכנסות ארנונה המאפשרים לרשות להעניק שירותים טובים ואיכותיים יותר לתושבים".