מגדל העמק: פארק בתוך יער

העירייה מעסיקה עובד במשרה מלאה שיטפח את הפארק וישמור על ניקיונו. שני פקחים מסיירים בימי שבת וחגים ועורכים סיורי ביקורת יזומים כדי לשמור על הסדר הציבורי והניקיון בפארק

קק"ל וגורמי מקצוע שיבחו לא פעם את עבודת טיפוח הפארק. הרשת מעסיקה עובד עירייה במשרה מלאה שכל תפקידו הוא לעסוק בשמירה וטיפוח הפארק, אלא שבעיריית מגדל העמק נקטה בפארק רבין מספר פעולות חוקיות לרווחת תושביה כדי לאכוף את חוקי העזר כמו סדר ציבורי, שמירת ניקיון והדלקת אש במקום ציבורי החלים על כל תושבי העיר ואזרחי המדינה. בנוסף, הרשות מפעילה בשבתות וחגים שני פקחים, מצוידים במצלמות גוף לתיעוד אירועים, הרושמים דו"חות למפירי החוק והסדר בפארק. בנוסף, איליה חייט חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הפיקוח העירוני מקיים סיורי ביקורת יזומים כדי לוודא את אכיפת חוקי העזר ושמירת הסדר הציבורי והניקיון בפארק לרווחת התושבים.
על רקע הוויכוח הציבורי, התלונות ליועץ המשפטי לממשלה ופסיקת בית המספר על חובת פתיחת הפארקים לכלל אזרחי המדינה הבהירו ראשי סיעות הקואליציה והנהלת העיר כי העירייה תמשיך לפעול על פי חוק ולא על פי גימיקים פופוליסטיים שמפריחים חברי האופוזיציה כמו תעריפי חניה מוגדלים לתושבי חוץ מאחר שאינה חוקית ואינה תואמת את חוקי העזר העירוניים. משרד הפנים האמור לאשר את חוקי העזר והתעריפים קבע מניסיון עם רשויות אחרות, כי קבעת תעריף חריג לתושב חוץ ייחשב "כגבייה סמויה לכניסה לפארק" וחוק העזר, התקנות והתעריפים לא יאושרו בגין כך על ידם.
ברשות ממשיכים בתוכניות הסברה להורים ולתלמידי בתי הספר כדי לעלות את המודעות לשמירה על הניקיון והסביבה הנקייה ומעריכים את שיתוף הפעולה והדוגמא האישית שההורים נותנים לילדיהם.