מגדל העמק נפרדה מסבתא אליזבטה

אליזבטה אלטמן, שחגגה לאחרונה יום הולדת 101, הלכה לעולמה. ליוו אותה רבים מתושבי מגדל העמק

רבים מתושבי מגדל העמק ליוו השבוע את תושבת העיר אליזבטה אלטמן בת 101, שהלכה לעולמה. בין המלווים היה גם ראש העיר אלי ברדה שספד לאישה שעלתה לארץ לפני 56 שנה עם בעלה אלכסנדר ז"ל היישר למגדל העמק, כאן בנו את ביתם.

לפני שלושה חודשים חגגה אלטמן את יום הולדתה ה-101 יחד עם בני משפחתה ועם נינה הבכור שחגג במקביל את בר המצווה שלו. אלכסנדר ואליזבטה עלו לישראל בשנת 1960 עם בתם הקטנה אווה, היישר לצריף בשכונת רמת אשכול במגדל העמק הצעירה שחגגה באותה שנה שבע שנים להיווסדה. בתחילת דרכם עסקו בני הזוג אלטמן בעבודות כפיים, אלכסנדר כסולל מסלולים בבסיס רמת-דוד ומאוחר יותר כמחסנאי במפעל "גלוביס" ואליזבטה השתלבה במפעל "בגד עור" בתפירת כפפות. כעבור מספר שנים שכרו חנות לכלי בית במרכז המסחרי היחיד שהיה קיים בעיר, שם השקיעו את כל מרצם והכירו את כל תושבי המקום עד למותו של אלכסנדר ז"ל בשנת 1977.

אליזבטה ז"ל נטמנה בבית העלמין בעיר שכל כך אהבה, הותירה אחריה ארבעה דורות שנולדו, גדלו והתחנכו במגדל העמק, הבת אוה (חוה) מאיר עבדה כמורה בבית הספר "שלום עליכם" במשך 30 שנים ונטלה חלק נכבד בחינוכם של דורות מילדי הישוב, ילדיה דפנה וערן והנכדים רוני, גלי, בר ורז.

 

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|