מגדל העמק: נחנך מצפה לזכרו של לוחם הימ"מ אבינועם פרץ ז"ל

במלאת 25 שנים לנפילתו של לוחם הימ"מ רס"ל אבינועם פרץ ז"ל בעל עיטור המופת, התקיימה תחרות הירי המסורתית והתקיים טקס חנוכת מצפה על שמו של הלוחם. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

יום השנה ה-25 לנפילתו של לוחם הימ"מ רס"ל אבינועם פרץ ז"ל שהקריב את נפשו, הציל חיי אחרים וקיבל לאחר מותו, בעקבות פעולה זו, את עיטור המופת ממשטרת ישראל על גבורתו, היה מרגש במיוחד.

ראש העיר, סגנו, מפקד מגב אביו של הלוחם שנפל גוזרים את הסרט של המצפה
ראש העיר, סגנו, מפקד מגב אביו של הלוחם שנפל גוזרים את הסרט של המצפה

הטקס שהתקיים בהשתתפות ראש העיר אלי ברדה, מפקד מג"ב קובי שבתאי, בני משפחה ועשרות חברים וחיילי מג"ב נפתח בתחרות הירי המסורתית שהתקיימה במטווח גניגר בהשתתפות עשרות לוחמים. לאחר סיום התחרות המשיכו הנוכחים לטקס נוסף ב"יער בלפור" במגדל העמק שם הסירו את הלוט ב"מצפה אבינועם" שהוקם לזכרו של הלוחם הודות לשיתוף פעולה בין הרשות המקומית ומג"ב.

תחרות ירי לזכרו של אבינועם פרץ ז"ל
תחרות ירי לזכרו של אבינועם פרץ ז"ל

פרץ ז"ל נהרג ב-22.9.1992 בהמתינו בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים להסעה ליחידתו, עורר את חשדו אדם לבוש במדי צה"ל ופריטים שונים, נושא נשק מסוג M16, שצעד לעבר הטרמפיאדה שהייתה הומה אזרחים וחיילים. כאשר ניגש אליו וביקש לבדוק את תעודותיו, ירה בו החשוד והרגו. חוליית מג"ב שהגיעה למקום רדפה אחר החשוד ולכדה אותו. במעשהו הקריב את נפשו כדי למנוע אסון ולהציל חיי אחרים ובעקבותיו קיבל לאחר מותו, את עיטור המופת ממשטרת ישראל על גבורתו.

הוזכים בתחרות הירי
הוזכים בתחרות הירי

אחיו של אבינועם ז"ל, משה פרץ, אמר: "השנה התחרות קבלה משמעות נוספת בחניכת המצפה לזכרו של אחי. כולנו נרגשים ומאמינים שהמקום יהיה שוקק חיים בילדים ובני נוער ותלמידים שיגיעו ללמוד את מורשתו ואף יתקיימו טקסים של מג"ב, החיל בו שירת אחי. זו ההזדמנות להודות לראש העיר אלי ברדה ומפקד מג"ב על הגשמת החלום להנצחת אבינועם ז"ל".