מגדל העמק נגד בית שאן: "מקווים שהמשחק יעבור בשלום"

פרובוקציות של אוהדים, כוחות מתוגברים של אבטחה והפרדה מוחלטת ביציעים. מגדל העמק תארח (ו', 13:15) את בית שאן למשחק טעון ורווי ביצרים. שחקן ממגדל העמק: "יש טירוף לקראת המשחק". מוטי אוחיון: "מגדל תצטרך להקיז דם בשביל לנצח אותנו". היו"ר הנרי איפרגן: "ניסינו להרגיע את הרוחות
 

מוליכת הטבלה הפועל מגדל העמק תארח מחר (ו') את הפועל בית שאן במחזור החמישי של ליגה א' צפון, למשחק טעון שמושך הרבה מאוד עניין.
המגרש במגדל העמק צפוי להיות סולד אאוט מראש, כשמצד אחד ישבו 300 אוהדים מקומיים ומהצד השני של הגדר יישבו 200 אוהדים מבית שאן. 19 מאבטחים ו – 10 שוטרים ישמרו על הסדר במגרש, וינסו למנוע חיכוכים מיותרים בין האוהדים.


מבחינה מקצועית הקבוצה של רפי בוסקילה נמצאת בתנופה אדירה. עד כה היא רשמה 5 ניצחונות ותיקו בשישה משחקים ומגיעה למשחק הזה היישר מפסגת הטבלה. מנגד, הפועל בית שאן (מקום 10 עם 8 נקודות) היא עדיין בגדר תעלומה, כשהיא סובלת מעליות וירידות חדות ממשחק למשחק.


בעונה שעברה הפועל בית שאן ניצחה בשני המפגשים את מגדל העמק (4:0 ו – 2:0). הפעם, לפחות על הנייר, הפועל מגדל העמק מסומנת כפייבוריטית ברורה, אבל אנחנו מזכירים לכם את האימרה השחוקה: 'לדרבי חוקים משלו'.
השחקן הלוהט של מגדל העמק הוא לידור כהן, שפתח את העונה בסערה עם 5 כיבושים. הבשורות הפחות טובות מגיעות מכיוונו של אביב כהן, שאתמול קיבל את ממצאי ה-אם.אר.איי וגילה כי הוא סובל מקרע ברצועה הצולבת, פציעה לא קלה שעשויה להשבית את החלוץ הצעיר לפחות כחצי שנה.

מנגד, הפועל בית שאן עלולה להופיע ללא לירן שריקי ומוטי אוחיון שסוחבים פציעות ומצויים בספק לקראת המשחק. בנוסף, הרכש החדש אמיר אלעלי, שהצטרף ממגדל העמק בשבוע שעבר, לא יוכל לשחק מול האקסית בגלל הסכם בין הקבוצות.

אוהד פצוע בדרבי שעבר, בקבוצות עשו הכול להרגיע את השטח. צילום: אביב עובדיה
אוהד פצוע בדרבי שעבר, בקבוצות עשו הכול להרגיע את השטח. צילום: אביב עובדיה

• דריכות במשטרה לקראת המשחק

המפגשים בין הקבוצות הפכו בשנים האחרונות לטעונים במיוחד, וכללו גם עימותים חריפים בין מחנות האוהדים. האירוע החמור ביותר, שכנראה גם שבר את השיא, התרחש בעונה חולפת כשהקבוצות נפגשו במגרש בעפולה בגלל עונש רדיוס.
בתום אותו משחק פרצה קטטה המונית בין האוהדים, וכתוצאה מכך נפצעו ארבעה אוהדים, ביניהם חבר מליאה בעיריית בית שאן, יוסי סויסה, שאיבד את ראייתו בעין ימין בגלל פגיעת אבן.
במהלך השבוע הלחץ בקרב האוהדים הלך וגבר, כאשר אוהדים משני המחנות חיממו את האווירה עם פרובוקציות בוטות ברשת החברתית. בהנהלת שתי הקבוצות עשו כל שביכולתם כדי להרגיע את הרוחות. "אחרי כל הפרובוקציות המיותרות בפייסבוק, אנחנו מקווים שהמשחק יעבור בשלום וללא אירועים חריגים. אנחנו נמצאים בקשרים טובים עם הנהלת בית שאן וביחד ניסינו להרגיע את הרוחות", אמר יו"ר הפועל מגדל העמק הנרי איפרגן.

• "מקווה שלא יהיו עימותים מיותרים"

שחקן במגדל העמק אמר לקראת המשחק: "אי אפשר להתעלם מכל מה שקורה מסביב. הולך להיות אש. שחקנים יתאבדו על המגרש ורגליים יעופו באוויר.
זה שיש יריבות זה דווקא טוב לכולם, אבל אני מקווה שלא יהיו עימותים מיותרים בין האוהדים, כפי שהיו בעבר. אנחנו נמצאים בתקופה מצוינת, אבל בית שאן לא פראיירים בכלל".

 

• "מגדל העמק נמצאת בתנופה מפחידה"

קשר הפועל בית שאן, מוטי אוחיון, ששיחק בעונה החולפת במגדל העמק ולא בטוח שייטול חלק במשחק הקרוב בגלל פציעה בקרסול, אמר: "זה לא עוד משחק רגיל. אני בטוח שתהיה אווירה מטורפת. יש יריבות גדולה בין המועדונים וזה מוסיף הרבה מאוד עניין ומוטיבציה גם אצל השחקנים.
בעונה שעברה בתור שחקן מגדל העמק הפסדתי פעמיים לבית שאן, ואני מקווה מאוד שבית שאן תמשיך עם הסטטיסטיקה הזו. מגדל העמק נמצאת בתנופה מפחידה, אבל אנחנו לא באים לשמש כתפאורה ובהחלט יש לנו את היכולת לנצח. בשביל לנצח אותנו מגדל העמק תצטרך להקיז דם".