מגדל העמק מתחדשת: נחנכה ניידת טיפול נמרץ ראשונה לעיר

בטקס חגיגי שהתקיים היום (א') נחנכה בתחנת מד"א שבמגדל העמק ניידת טיפול נמרץ ראשונה, אשר תסייע לקצר את זמני התגובה למתן מענה מהיר באירועי חירום רפואיים.

בטקס שהתקיים היום (א') בתחנת מד"א במגדל העמק, במעמד ראש העיר מר אלי ברדה ובכירים מהעירייה, מנכ"ל מד"א אלי בין, הנהלת מרחב גלבוע במד"א, נציגי משטרת ישראל וכיבוי אש בעיר ועובדי ומתנדבי תחנת מד"א במגדל העמק נחנכה ניידת טיפול נמרץ ראשונה, אשר תצטרף לאמבולנס, לשלושת אופנועי החירום של מד"א ולכונני התגובה המיידית הרבים הפועלים להצלת חיים בעיר.
במהלך הטקס נגזר הסרט מעל לניידת החדשה, וראש העיר העניק את מפתחות הניידת טיפול נמרץ לפאראמדיק מד"א אמיר אלישע, שעלה למשמרת הראשונה בניידת. סגן מנהל מרחב גלבוע במד"א ויסאם זועבי, שהנחה את האירוע: "זה אירוע מאוד מרגש, אנחנו כאן למען תושבי העיר והסביבה. שיתוף הפעולה שלנו עם העירייה ועם שאר גורמי החירום בעיר מצוינים ובשם הנהלת המרחב אני מודה להם מאוד."

אמבולנס טיפול נמרץ חדש לתחנת מד"א במגדל העמק
אמבולנס טיפול נמרץ חדש לתחנת מד"א במגדל העמק

בתחנת מגדל העמק, אשר עברה בשנים האחרונות למבנה חדש, מתנדבים כ- 150 בני נוער ובוגרים. בימים אלו מתקיים במגדל העמק קורס חובשים ונהגים, בו לוקחים חלק 25 חניכים, תושבי מגדל העמק והקיבוצים והמושבים באזור.
הקורס הוא חלק מפרויקט של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, במטרה לקצר את זמני התגובה למתן מענה מהיר באירועי חירום רפואיים. בוגרי הקורס יצטרפו לתחנה שלה אופי חברתי ייחודי, הבנוי מכלל קשת החברה הישראלית: יהודים, ערבים, חרדים, חילונים, הפועלים זה לצד זה בשיתוף פעולה במטרה להצלת חיים.

הנהלת מד"א, ראש העיר ברדה וצוות מד"א בתחנת מגדל העמק
הנהלת מד"א, ראש העיר ברדה וצוות מד"א בתחנת מגדל העמק

ראש עיריית מגדל העמק, מר אלי ברדה: "לקחנו על עצמנו להמשיך לשפר ולהעצים את איכות הקשר ושיתופי הפעולה עם הגורמים שנותנים שירותים שונים בעיר. אני לא רואה כמובן מאליו את המבנה היפה והמכובד של תחנת מגן דוד אדום במגדל העמק ואת הניידת טיפול נמרץ שנחנכת כאן היום ועל כך אנחנו מודים לכם. לאורך כל השנים קיים קשר טוב עם מגן דוד אדום, שם יש לנו אוזן קשבת, נפש חפצה ולב גדול ורחב. לשירות הצלת חיים אין פריבילגיה של עיר קטנה או גדולה או כל שיקול אחר, אם מגדירים עיר שזכאית לקבל שירותי הצלת חיים המדינה היא זו שצריכה לממן ולתקצב את השירות ולא הרשויות, ואני מקווה שנושא התקציב יוסדר בקרוב באמצעות חקיקה בכנסת. אנחנו מחזקים את ידכם בעבודתכם המקצועית, בנגישות שלכם ובזמינות שלכם להצלת חיים של תושבי מגדל העמק ואזרחי ישראל."

המבנה החדש לתחנת מד"א במגדל העמק
המבנה החדש לתחנת מד"א במגדל העמק

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כבוד ראש העיר, אנחנו חונכים כאן היום בתחנת מד"א שירות חדש של ניידת טיפול נמרץ, הרבה בזכות המאמצים והדאגה שלך לתושבים ועל כך אני מודה לך. אני מבשר לך היום שבנוסף לניידת טיפול נמרץ החדשה, בזמן הקרוב נתגבר את כונני מד"א בעיר באופנועים נוספים, שיוזנקו במקביל לאמבולנס ולניידת לטיפול נמרץ במטרה לקצר את זמני התגובה ולהציל חיים. זו הזדמנות להודות למתנדבי מד"א במגדל העמק שעושים ימים כלילות בהתנדבות, במקצועיות ובמסירות לצד העובדים ומתנדבי השירות הלאומי. נמשיך ונעשה כדי להציל חיים".