מגדל העמק מציגה: "הגיבורים המקומיים"

הדאגה מכמות החולים, האסטרטגיה, המחוות מחממות הלב ומגמת הבלימה של כמות וקצב הנדבקים בקורונה. מגדל העמק, מתאוששת אט אט מהמספרים הקשים וראש העיר אלי ברדה אומר: "עברנו את פרעה ונעבור גם את קורונה מאוחדים ומחוזקים". צילום: דוברות מגדל העמק

מגדל העמק הייתה אחת הערים המרכזיות בשבועיים האחרונים בכל הנוגע למספר חולים מאומתים בנגיף הקורונה.
מסיבות פורים שהתרחשו בעיר היו למדגרת הדבקה והפיצו את הנגיף להדבקה של למעלה משבעים חולים, שיעור הדבקה גבוה יחסית שעורר דאגה. שניים מהחולים כבר החלימו ועוד ארבעה בדרך להחלמה לאחר בדיקה ראשונה שלילית ולפני בדיקת אימות שנייה(עד לכניסת חג הפסח).
לאורך כל התקופה הקפיד ראש העיר, אלי ברדה, לקיים הערכת מצב יומית, לספק הסברים והנחיות בדף הפייסבוק הרשמי של העירייה לצד פרסום מידע חיוני בקבוצות וואטסאפ עירוניות. ההסברה ברשתות החברתיות, ההחלטה על סגירת בתי כנסת ואכיפה מוגברת של מערך השיטור העירוני בשיתוף משטרת ישראל לאכיפת הוראות משרד הבריאות הן פעולות שבמבחן התוצאה הוכיחו את עצמן והובילו למגמת בלימה בכמות ובקצב הנדבקים.
במהלך השבועות האחרונים ראש העיר אלי ברדה יוצר קשר עם כל תושב שחלה, מחזק את רוחו, מאחל לו רפואה שלמה והחלמה מהירה ומקבל את הסכמתו לפרסם את שמו בהודעה שהרשות מוציאה בצירוף "המסלול" שמתקבל ממשרד הבריאות שהתברר כמהלך חיוני ומבריק שהוריד את מפלס הדאגה והחרדה האופייניים כשמתפרצת מגיפה.
בשבוע שעבר הוכיחו תושבי מגדל העמק, שוב, שרוח ההתנדבות, הקהילתיות והביחד מאפיינות את העיר יותר מכל. כזכור, מגדל העמק זכתה בפעמיים באות "קהילה מתנדבת מצטיינת", מאות מתנדבים הגיעו למספר מוקדים של אגף הרווחה ויחד עם עובדי האגף סייעו בחלוקת מזון לנזקקים, קשישים וניצולי שואה.

• "הרכב המשמח"

השיא הגיע ביום רביעי שעבר עם הגעתו של צוות תכנית "הצינור" בערוץ 13 לסניף של “פתחון לב”. שיירת של רכבים המתינה בתור ובמשך מספר שעות מתנדבים, שוטרים, פקחים וגם ראש העיר יחד עם מ”מ סרגיי אוקלנדר וסגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה אלי בקסיס ומנהלים שימשו דוגמה אישית והעמיסו על אותם רכבים מאות של חבילות מזון שחולקו ברחבי העיר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מגדל העמק לא הסתפקה רק בהפצת מידע מדויק בתדירות גבוהה ובלימת הודעות "הפייק ניוז", חלוקת מזון ודאגה לקשישים וחסרי ישע, ובעירייה החליטו על פעילויות הפגה שוברת שיגרה. בשבוע האחרון יצרה הרשות ערוץ פייסבוק לייב המשדר מדי יום תכניות עשירות ומגוונות לתושבי העיר, מדי שבוע יוצא לרחובות העיר “הרכב המשמח” שמשמח, מעלה את מצב הרוח והמורל של התושבים גורף מחמאות רבות מהתושבים וביום העצמאות צפויה לתושבי העיר הפתעה מיוחדת.
עוד לפני כן חולקו לכלל תושבי העיר דגלי ישראל שנתלו על המרפסות ויצרו תחושת סולידריות וגאווה מקומית. ראש העיר אלי ברדה שב ומדגיש כי המפתח להצלחה ולניצחון על הקורונה הוא בשמירה על הוראות משרד הבריאות. העובדה שהתושבים בעלי רוח התנדבות, מגלים אחריות אישית, סולידריות חברתית וערבות הדדית מרגשת אותו כל פעם מחדש והוא קורא למתנדבים, לעובדי העירייה הגיבורים המקומיים שלי. "עברנו את פרעה ונעבור גם את קורונה מאוחדים ומחוזקים", הרגיע ברדה את התושבים.