מגדל העמק: מערך ההתנדבות ממשיך להשתדרג

בימים אלו עבדו מחלקות ברשות על מסמך המציג נוהל ודרכי עבודה בתחום בשעת חירום. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מערך המתנדבים לשעת חירום באגף לשירותים חברתיים במגדל העמק סיים בימים אלו מסמך המציג נוהל ודרכי עבודה בתחום ההתנדבות בשעת חירום ברשות המקומית. הנוהל הינו מקיף, ברור ומאפשר גמישות בהתאם להגדרות מצבי חירום משתנים. תהליך בניית הנוהל כלל הסקת מסקנות מתקופת הקורונה וכולל נהלים לשעת חירום המסדרים את פעילות המתנדבים בחירום.
מערך המתנדבים של מגדל העמק שזכתה פעמיים ב"אות רשות מתנדבת מצטיינת", כולל כ-250 מתנדבים המחולקים לשמונה אזורים גיאוגרפיים וצוותי משימות הכוללות: 4 צוותי חילוץ וקבוצת חילוץ מתקדם, שפת סימנים, הפגה, משימות לוגיסטיות הכוללות חלוקת מזון ותרופות, ליווי משפחות בשעת משבר, ליווי עולים חדשים ועוד.
לכל צוות יש רכז מתנדב המפעיל את הקבוצה בחירום. הנהלים נוסחו על ידי אילנה פרץ-עייש מנהלת יחידת ההתנדבות, אהובה ג'ובני חגי- ראש מנהלת מדור פרט, משפחה וקהילה ועו"ס טלי נחמני-פייביש – מנטורית, יועצת ומנחה בתחום ההתנדבות, בליווי מקצועי של משרד הרווחה והרשת הישראלית להתנדבות. בימים אלו צוותי חילוץ קיבלו כרטיס לשעת חירום שיאפשר להם להתנהל ולסייע בשעת חירום ביישוב.
אילנה פרץ עייש, מנהלת היחידה להתנדבות אמרה: "אני מאמינה כי היערכות מוקדמת למצבי חירום אפשריים הוא המפתח להתמודדות טובה עמם. קהילה הפעילה בחיי היומיום, תדע גם לפעול יחד בעתות משבר. אני מאמינה כי הרחבת מערך המתנדבים הפועל בשעת חירום בעיר יפתח את החוסן הקהילתי. בימים אלו אנו מרעננים את שורות המתנדבים ונערכים לגיוס מתנדבים.  אני קוראת לתושבים בעיר להצטרף למערך המתנדבים לשעת חירום. ככל שיהיו לנו יותר מתנדבים כך נוכל להתמודד יותר טוב בעתות משבר".
אלי בקסיס סגן ראש העיר הממונה על תיק הרווחה סיכם: "מוכנים בשגרה- מוכנים טוב יותר בשעת חירום.  אני מודה  לכל כוחות הביטחון השותפים שלנו בהיערכות בשגרה ובשעת חירום ולכל המתנדבים שהתגייסו למשימות השונות בשעת חירום".

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|