מגדל העמק: מנהיגה צעירה, משכמה ומעלה

כבוד! בגיל 16.5בלבד אליה אפוטה אסייג ממגדל העמק נבחרה ליו"ר ועדת נוער וקהילה במחוז צפון. צילום: ביה"ס "אורט רוגוזין"

אליה אפוטה אסייג, בת 16.5, תחל את הלימודים בכיתה י"א בבית הספר אורט רוגוזין במגדל העמק בספטמבר הקרוב יחד עם התואר החדשה שלה – יו"ר ועדת נוער וקהילה במחוז צפון ונציגה ארצית מטעם החברה היהודית לאחר שזכתה למירב הקולות בבחירות לוועדה שנערכו בשבוע שעבר.
אפוטה החלה את דרכה לפני 5 שנים בכיתה ז' במועצה הבית ספרית ומשם הספיקה להיות פעילה חברתית בכל גלגלי המועצות ולכהן בתפקידים רבים. "אליה תלמידה נבונה, מאוד בולטת בתחום החברתי בביה"ס וגם במחוץ לביה"ס. היא תלמידה יוזמת ופעילה. לומדת במגמת מדעי החברה ואומנות. קיבלה תעודת הצטיינות חברתית, בגלל העשייה הרבה שלה לכלל", אמרה רותם אילוז מחנכת הכיתה.
בחודשים האחרונים עוד הספיקה אפוטה להיות בוועידה בשידור חי עם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ומנהלת המחוז ד" אורנה שמחון לשם קידום החוק לחינוך מיוחד במסגרת "יום חילופי שלטון" המחוזי. בנוסף, לקחה חלק בשני סרטונים שהוציאה ההנהגה על הנחיות בזמן הקורונה והשני בשיתוף עם משרד החינוך להוקרה לצוות החינוך על עבודתו בתקופת המשבר.
שאיפותיה לחיזוק הקשר עם הרשויות על ידי קשר שוטף וביקורים ברשויות וזאת על מנת להתעדכן בנעשה ולעזור במידת הצורך והיכולת להשמיע את קול בני הנוער במחוז צפון ולהביא אותו לידי ביטוי במועצה הארצית. כמו כן, לקדם אינטראקציות מסוגים שונים בין כל המגזרים וקיום פורומים לשם איחוד וחיזוק ערך החיים המשותפים וצמצום הפערים בין המגזרים השונים. ובתור שאיפה אישית באמת להיות הדבק המחבר בין המגזרים.
"אני מאוד מאמינה בחיים משותפים, לשמור על הקשרים והחברויות שכבר יצרתי במחוז ולהעמיק אותם ולהמשיך ליצור קשרים במחוז וכמובן להמשיך לפעול ולתת מעצמי למען בני הנוער". אמרה אפוטה והוסיפה: "אני מאמינה כי יש בי את היכולת להוביל מהלכים משמעותיים המכוונים לקידום בני הנוער במועצה הארצית. אני מאמינה כי אצליח להוות ציר מגשר בין המחוז שלנו למועצה הארצית וכמובן לייצג אותנו בכבוד מול הגופים השונים".
עיריית מגדל העמק גאה בבוגריה שהוזכרו רק לאחרונה כמו מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין, סגן מנהל ביה"ח בלינסון ד"ר מאור ממן ובני נוער מצטיינים כמו נועה בוסקילה ובן גלם זוכי "אורטוב" על תרומה לביה"ס ולקהילה ועל זכיית בן גלם במגן שר החינוך לנוער מתנדב ע"ש ריבן".
ראש העיר אלי ברדה וראש מינהל החינוך מלי אליגוב בירכו את אליה על זכייתה: "שמחנו לקבל את הבשורה על בחירתה של אליה שהביאה גאווה גדולה לעיר שלמה. אין לנו ספק שאליה תבצע את התפקיד שלה על הצד הטוב ביותר ואנו בטוחים שזו רק ההתחלה עבור התלמידה המצטיינת. אנחנו עוד נשמע עליה והיא תביא כבוד למערכת החינוך, למשפחתה ולעיר".