מגדל העמק: מיזם "שכנות טובה" מס' 3 יצא לדרך

"טוב שכן קרוב מאח רחוק" – זו הסיסמא של הפרויקט המסורתי במגדל העמק. הרעיון: יצירת קרבה בין השכנים דרך משימות ופעילויות חווייתיות. צילום: אליזבט גולדסטון

"משבר הקורונה" יצר מציאות חדשה שבה ה"ערבות ההדדית" משמשת מפתח לחוסן עבור כל אחד ואחת. רבים מאיתנו מצאו עצמם מבודדים בבתיהם. ולא רק המבוגרים שבינינו, ומי שנמצא בקבוצות הסיכון, גם מי שחלה, שהה בבידוד, משפחות חד הוריות שלא היה מי שישמור על הילדים ועוד. פתאום משימה פשוטה כמו לקנות מצרכים בסופר או לרכוש תרופות, הפכה לבלתי אפשרית.
אבל במגדל העמק, כמו שבמגדל העמק, מיד מתגייסים כל התושבים והופכים לקהילה מאוחדת! 230 מתנדבים התגייסו ל"סיירת המתנדבים" בהובלת היח' להתנדבות של האגף.

כעת, בתקופה זו של החזרה לשגרת חירום, נערכים מחדש במדור קהילה לקראת "גל שני" ממנו חוששים, מתוך הבנה שההתארגנות האפקטיבית ביותר היא ההתארגנות בסביבה הקרובה בין השכנים בבניין המשותף.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המטרה היא שבכל בניין מגורים יהיה נציג, "שכן טוב", שיהווה איש קשר בשעת חירום עבור כל דיירי הבניין. הנציג יכיר את דיירי הבניין ויציג את עצמו כך שיוכלו לפנות אליו בשעת הצורך. בכדי למנף את ההצלחה של זה, יש ליצור תחילה תחושת קרבה בין הדיירים. לכן מפעם לפעם ישלחו הצעות ל"משימות" ופעילויות כיפיות בין כל השכנים, כמו אפיית עוגה או שליחת פרח זה לזה. מי שירצה להשתתף, יוכל גם לתעד את הפעילות ולקחת חלק בתחרויות ופרסומים שיעלו לפייסבוק.
שרון קסיס, עו"ס קהילתית שמובילה את המיזם בעיר אמרה: "שכנות טובה זה ערך שהאמנו בו תמיד, "משבר הקורונה" רק עזר לערך הזה לחלחל בקרב הציבור".
אלי בקסיס סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה אמר: "פרויקט חשוב זה בא להרחיב את מעגלי הערבות ההדדית שקיימת בעיר. שכנים בבניין הראשון הם המעגל הראשון של תושבים שיכולים לסייע למי שזקוק לעזרה באופן מידי ולהוות אנשי קשר לרשות".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

מועדון היולדות של המרכז הרפואי העמק אירח את מנהלי מרכזי הצעירים של ישובים סביב בית החולים

|