מגדל העמק: מיזם "עושים טוב" בעיר סוגרים שנה

פרויקט מיוחד מבית היוצר של היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים שכלל בתוכו עשרות מיזמי התנדבות

היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים פיתחה מיזם שמאפשר לתושבים לטעום את חוויית הנתינה לקהילה באופן חד פעמי.
אחת לחודשיים יצא קול קורא לתושבים שבו ניתנת להם האפשרות להתנדב פעם אחת ולהיחשף לקהילות המגוונות שקיימות בעיר: "אהבת חינם בחודש אב" –  תושבים התנדבו ותרמו חבילות לחיילים בודדים, ערכת ציוד לימודי למשפחות שמתמודדות עם קשיים כלכליים, הכינו עוגה לשבת למשפחות ללא עורף משפחתי, קיימו פעילות חברתית לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים והרצאות למוסדות ולשירותים, וחילקו מארזי מזון למשפחות נזקקות, "שבועות בסימן נתינה" – התקיימה תחרות עוגת גבינה קהילתית, כאשר כל העוגות שהוכנו  נתרמו לילדי המועדוניות, "קמחא דפסחא" – התושבים שהתעניינו הכינו מארז של מוצרי מזון יבש שרכשו עבור משפחות מעוטות יכולת, "משלוחי מנות לתושבים ללא עורף משפחתי" – תושבים הכינו משלוחי מנות וחילקו לתושבים ללא עורף משפחתי, "מחבקים את העולים" – בט"ו בשבט, תושבים הביאו מארזי פירות יבשים למשפחות עולים חדשים וכו'.

השבוע, היחידה להתנדבות מסכמת את השנה במיזם מרגש "מדליקים את הלבבות" של תושבים ללא עורף משפחתי. לאורך ימות החג, תושבים שלקחו חלק הגיעו אל בתי תושבים ללא עורף משפחתי מצוידים בסופגניות שרכשו וערכה שהוכנה בשיתוף בית חב"ד, בית גראבסקי והיחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים והדליקו יחד איתם נרות. א.מ, אם חד הורית ללא עורף משפחתי שמשתתפת במיזם סיפרה בהתרגשות שהשתתפה לאורך כל השנה במיזם והרגישה שהתושבים הם המשפחה שלה ואולי עבורם זה משהו קטן, אבל עבורה זה עולם ומלואו.
מנהלת היחידה להתנדבות באגף לשירותים החברתיים, אילנה פרץ עייש, שהייתה שותפה להדלקת נרות החנוכייה באחד הבתים ציינה: "זוהי זכות גדולה עבורי לציין יחד עם המשפחות את חג החנוכה ולחוות את הנתינה למען הקהילה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל התושבים שלקחו חלק בכל המיזמים לאורך השנה ולמתנדב חגי פישר על עזרתו. מגדל העמק זו עיר שמיישמת הלכה למעשה את ערך הערבות ההדדית".