מגדל העמק מול בית שאן: תיקו 1:1 משקף, מהומה ביציעים ואוהד פצוע  

דרבי טעון כבר אמרנו? למרות ההיערכות המשטרתית המוגברת, אוהד נפגע בראשו מפגיעת חפץ ונזקק לטיפול רפואי. אוהדי מגדל העמק הניפו שלט ענק: "זכור את אשר עשה לך עמלק". על המגרש: הדרבי הסתיים בתיקו 1:1 משקף. בית שאן שטפה את המגרש בחצי הראשון, אבל בחצי השני השליטה עברה לידי מגדל העמק

 

 

על רקע האווירה העוינת בין שני מחנות האוהדים, הפועל מגדל העמק והפועל בית שאן נפרדו בתיקו 1:1, תוצאה משקפת בהחלט, כאשר המחצית הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת של האורחים מבית שאן ובמחצית השנייה התהפכו היוצרות.

למעלה מ-450 האוהדים הגיעו לראות את הדרבי המסקרן וסיפקו תפאורה נהדרת ביציעים (עד ששוב התחילו עם השטויות). טרם פתיחתו המשחק בין הקבוצות סומן כטעון במיוחד נוכח ההיסטוריה בין הקבוצות ו״הדם הרע״ הסובב בין שני מחנות האוהדים.
אוהדי מגדל העמק הניפו שלט ענק ובו הכיתוב: "זכור את אשר עשה לך עמלק". לא ברור מה הייתה כוונת המשוררים הצעירים, רק חשוב להזכיר כי בעונה שעברה בית שאן השיגה ניצחון כפול בדרבי.

על כל פנים, המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים וגם דאגה להפרדה מוחלטת בין הקהלים, כשמפקד תחנת מגדל העמק, דודי תורג'מן, מפקד בעצמו על האירוע.


ובכל זאת, במהלך המשחק שוב היו התגרויות הדדיות, משהו שכבר הורגלנו אליו בעבר. אוהדי מגדל העמק החלו לזרוק גלילי נייר לעבר יציע אוהדי בית שאן, ומיציע האורחים הושלך חפץ כלשהו שפגע בראשו של אוהד מקומי ופצע אותו קל. האוהד החל לדמם בראש ופונה לקבל טיפול רפואי. במקביל שוטרי תחנת מגדל העמק פתחו בחקירת האירוע.


 

ובחזרה לכדורגל. רגע לפני השריקה מאמן מגדל העמק, רפי בוסקילה, נאלץ לבצע שינוי כפוי ב – 11. כאשר הבלם תום פאר הודיע שהוא לא יכול לשחק, ולכן המגן הימני עידן בלסטרה הוסט למרכז ההגנה, בעוד שאת מקומו של בלסטרה תפס הקשר אדיר דנין.

מנגד, חיים לוי נאלץ להסתדר ללא שני שחקנים משמעותיים. הבלם משה כחלון המורחק והחלוץ לירן שריקי הפצוע, שאת מקומם ב-11 תפסו אביחי פרץ ומוטי אוחיון (שניהם שיחקו בעונה שעברה במגדל העמק והציגו יכולת טובה מול האקסית).

במחצית הראשונה הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, והיא הפועל בית שאן. למרות פערי המיקום בטבלה, האורחים פתחו את המשחק עם המון התלהבות, כשהם מפעילים לחץ כבד על הגנת האורחים ולא מאפשרים לה לפתח שום מהלך שמזכיר כדורגל.
אחרי שני ניסיונות מעניינים של מוטי אוחיון מרחוק שנבלמו ע"י מג'די חלאיילה, בדקה ה-25 האורחים מבית שאן תרגמו את היכולת הטובה גם לשער יתרון. איתי מנצור פרץ באגף השמאלי והוציא כדור רוחב למישל חליל, וזה המשיך באלגנטיות פנימה.
הבעיטה הראשונה של המקומיים הגיעה בדקה ה-34, כאשר נדב אברה מצא את עצמו חופשי מול יורי סרקולסקי (משחק טוב), אבל השוער
הביתי – שאני הצליח להדוף לקרן.

לא ברור מה רפי בוסקילה אמר לחניכיו בחדר ההלבשה במהלך ההפסקה, אבל מה שבטוח הוא שקבוצתו עלתה לחצי השני עם אנרגיות אחרות לגמרי, כולל הקהל שלה שהתעורר ביחד עם הקבוצה. במחצית השנייה בית שאן נעלמה מהמגרש, במיוחד לאחר שמוטי אוחיון ואיתי מנצור הוחלפו.
מגדל העמק שלטה, יזמה ובסופו של דבר גם השיגה שוויון מוצדק בדקה ה-59. כובש השער היה המגן נירן רוטשטיין, השחקן אולי הכי איכותי של מגדל העמק, שיגר טיל שטוח מרחוק והכניע את יורי סרקולסקי בדרך ל-1:1 שנשמר עד לסיום.


להלן כמה תובנות: רפי בוסקילה סוחט מהסגל הצנוע שעומד לרשותו את המקסימום האפשרי. קבוצתו עדיין לא הפסידה בליגה והמאזן שלה עומד על 5 ניצחונות ו – 2 תיקו ב-7 משחקים.
עם זאת, לאחר עזיבתו של החלוץ אמיר אלעלי ופציעתו של אביב כהן (קרע ברצועות הצולבת), במגדל העמק חייבים להגיב בדחיפות ולהביא חיזוק לחלק הקדמי, כי אחרת הם עלולים לשלם מחיר יקר בהמשך. 

ומה עם הפועל בית שאן? כרגע הקבוצה רחוקה מהחלק העליון של הטבלה, אבל היא קבוצה מספיק טובה בשביל להשתייך לשם. מדובר בקבוצה שמשחקת כדורגל מהנה וחיובי.


בחלק ההגנתי יש לה שחקנים מחויבים כמו דניאל יצחק, שניר שטרית, תום דן ורן קוז'ק-שמשחקים עם המון לב ונשמה, ובהתקפה יש לה שחקנים מוכשרים ומהירים שעושים הרבה כאב ראש להגנות (מוטי אוחיון, מוחמד קנואתי ולירן שריקי שאתמול היה חסר מאוד).
עם חומר השחקנים הנוכחי בית שאן יכולה לגרד את הפלייאוף העליון, אבל השאלה המרכזית היא האם הקבוצה תישאר עם החומר הקיים?
וזאת נוכח המצב הפיננסי הבעייתי שיתכן ויאלץ את ראשי הקבוצה לשחרר מספר שחקנים בהמשך.

ולסיום, אי אפשר שלא לכתוב כמה משפטים על האוהדים הנפלאים של בית שאן. וכשאני אומר אוהדים נפאלים אז לבטח אני לא מתכוון לאותו קומץ מפוקפק שמדי פעם מוציא שם רע לכלל האוהדים בגלל מעשים שטותיים וחסרי אחריות. 250 האוהדים שהגיעו אתמול למגדל העמק, למרות דוחק השבת, נתנו תצוגה אדירה ומרגשת. זה היופי בכדורגל, זו העוצמה של המועדון, וזו הסיבה שבגינה הרבה שחקנים