מגדל העמק: מוכנים לחירום – מתנדבים ועובדי העירייה סיימו מחלץ שני

במגדל העמק ממשיכים להיערך לאירועי חירום ו-30 מתנדבים ועובדי הרשות סיימו בהצלחה קורס סע"ר מחלץ 2 כחלק מתוך הנחת עבודה כי בימים הראשונים של אירוע חירום הרשות תצטרך להעניק סיוע ועזרה ראשונה עד להגעת חיילי פיקוד העורף

השבוע סיימו 30 מתנדבים ממגדל העמק ועובדי הרשות קורס סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) – מחלץ 2. סע"ר הוא אחד מפרויקטי הדגל של היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים.
הפרויקט שנוסד ביוזמת ראש העירייה אלי ברדה ומנכ"ל העירייה שלום זוזוט בא לתת מענה ראשוני למקרי אסון כמו רעידת אדמה או התפוצצות בלון גז בבנייני מגורים, זאת כדי לקצר את הזמן הנדרש להצלת חיים ע"י כוחות ההצלה.

הקורס שהיה אמור להתקיים בבה"ד 16 בביה"ס הארצי לחילוץ והצלה של פיקוד העורף, התקיים בעיר בשל מגבלות הקורונה ובא לשדרג את רמתם המקצועית של המתנדבים שעזבו את מקומות עבודתם כדי להכשיר עצמם לשעת חירום. ביומיים מאומצים שנמשכו מהבוקר ועד הערב למדו, תרגלו ונבחנו המתנדבים ועובדי הרשות על טכניקות כניסה למבנים הרוסים, כיצד לאתר לכודים מתחת להריסות, שימוש בכלים שונים לפינוי הריסות, דרכים למתן טיפול רפואי ראשוני באזור הריסות עוד לפני חילוץ הנפגע לכוחות הרפואיים ומודיעין אוכלוסייה.
הקורס אורגן בשיתוף מנכ"ל העירייה שלום זוזוט, קב"ט מוטי אבקסיס, קב"ט מוסדות חירום ואחראי על קבוצות סע"ר אריאל ווקסטיין, סגן עדן גלזר מפיקוד העורף ויניב בן יוסף מנהל אגף השפע.
הקורס נפתח במעמד מ"מ וסגן ראש העיר מר סרגיי אוקלנדר, סגן ראש העיר הממונה על הרווחה אלי בקסיס, מנכ"ל העירייה שלום זוזוט, מנהל האגף לשירותים חברתיים מומי בן סימון ואהובה גובני-חגי מנהלת מדור קהילה. סרגיי אוקלנדר בירך את המתנדבים ועובדי אגף שפ"ע וציין את חשיבות ההיערכות של המתנדבים ועובדי הרשות לקראת מצבי חירום לאור המתיחות הביטחונית הקיימת היום באזור. 
בסיום הקורס שניערך באתר האימונים של מועצת עמק יזרעאל, חולקו תעודות למשתתפי הקורס על ידי פיקוד העורף. אלי בקסיס בירך וציין: "הטורח בשגרה לקראת מוכנות למצבי משבר, יעמוד איתן וחזק במצבי חירום. מגדל העמק מיישמת הלכה למעשה את הערבות ההדדית שבין תושביה".
אילנה פרץ עייש, מנהלת היחידה להתנדבות הוסיפה: "אני מאמינה כי היערכות מוקדמת למצבי חירום אפשריים הוא המפתח להתמודדות טובה עמם. קהילה הפעילה בחיי היומיום, תדע גם לפעול יחד בעתות משבר. משבר הקורונה הוכיח שוב ושוב עד כמה הקהילה במגדל העמק חזקה ואיתנה בשעת משבר. אני מודה למתנדבים שעצרו את שגרת חייהם והשתתפו בקורס מציל חיים".
סא"ל במילואים חזי מנחם מפקד היקל"ר במחוז צפון של פקע"ר: "יישר כח לכל הגורמים ברשות ולעומד בראשה אלי ברדה על הבנת החשיבות בהכשרת יחידות הסע"ר (סיוע עירוני ראשוני) פיתוח יכולות לתת מענה ראשוני באירוע חירום לפני שכוחות מקצועיים וצבאיים יתפנו להגיע ולסייע לרשות".