מגדל העמק: לראשונה חג הסיגד נחגג בבית המורשת החדש

עיריית מגדל העמק ציינה את חג "הסיגד" המסורתי בבית המורשת לקהילה האתיופית החדש עם הופעה של הזמר דני מהרי והדיג'יי גדי יוסף. צילום: עיריית מגדל העמק

מגדל העמק ממשיכה לעלות על מפת התרבות. השבוע ציינו בעיר את חג "הסיגד" אותו נוהגים לחגוג בני העדה האתיופית מדי שנה ביום של צום, טהרה והתחדשות ובטקס חידוש הברית עם האל.
כזכור, בשנה שעברה למרות מגבלות ה"קורונה", ברשות קיימו את החגיגות באמצעות משאית שמחה ופאנל שהועבר בשידור חי ברשתות החברתיות. השנה לראשונה החגיגות התקיימו בבית המורשת לעדה האתיופית שנחנך בחודש יולי האחרון בעלות של 4.5 מיליון שקלים.
ראש העיר אלי ברדה פתח את החגיגות יחד עם סגן ומ"מ מקום ראש העיר סרגיי אוקלנדר, חברי מועצת העיר יוסי רואש ואלגריה בן קסוס, מנכ"ל העירייה שלום זוזוט והקייס אפרים לואי שהסביר על חשיבות החג וביצע את טקס הלחם המסורתי. הקהל הרב שהגיע נהנה מתערוכה מסורתית, אוכל אותנטי שכלל טקס "בונה" ומגוון מאכלים מסורתיים. בהמשך נהנו הבאים ממופעים של הזמר דני מהרי והדיג'יי גדי יוסף ותערוכה מסורתית שהתקיימה במקום.
ישראל מלסה פעיל קהילתי בירך בשם הקהילה והודה לרשות ולראש העיר אלי ברדה על שיתוף הפעולה והתמיכה בקהילת בתא ישראל והזכיר "אנו קהילה קטנה אבל קהילה חזקה".
ראש העיר אלי ברדה קרא להשלים את משימת העלאת בני הקהילה באתיופיה הנמצאים בסכנה בגלל האירועים באתיופיה ואמר: "השנה הקהילה התעצמה באמצעות פתיחת בית מורשת שישמר את המסורות, המנהגים, האוצרות והנכסים של הקהילה ויחזק את הדור הצעיר להכיר את מורשת האבות של בני קהילה "ביתא ישראל"".