מגדל העמק: לנוהגים בצומת כפר ברוך נמאס

בימים אלה קמה עצומה הקוראת לשר לשדרג את צומת הפקוקה מדי יום בשעות הלחץ. ראש העיר אלי ברדה בירך על היזמה המצטרפת למאמציו לקידום הפרויקט מול משרד התחבורה.

הסוף לפקקים בצומת כפר ברוך? עבור תושבי מגדל העמק ואלפי עובדים, המעבר בצומת כפר ברוך המחבר בין מגדל העמק, עפולה, חיפה וכפר ברוך הינה חוויה לא נעימה הכרוכה באיבוד זמן יקר מידי יום בעיקר בשעות הבוקר ואחר הצהרים.

כידוע, צומת כפר ברוך נמצא בתחום השיפוט של מועצה אזורית עמק יזרעאל ונמצא תחת אחריותה ואחזקתה של מע"צ שאחראית גם על תזמון הרמזורים.

צומת כפר ברוך פקוקה בשעות הלחץ
צומת כפר ברוך פקוקה בשעות הלחץ. צילום דוברות מגדל העמק

בעבר נעשו לא מעט פניות למע"צ בעניין אך הבעיה לא נפתרה ובימים האחרונים כאמור תופסת תאוצה עצומה ברשת האינטרנט הקוראת לשר התחבורה לעשות מעשה ולשחרר את הפקק מהצומת הסואנת.


מי שיזם את העצומה הוא רועי זיו, תושב מגדל העמק שסיפר על על היזמה, "אני במקור מנהריה אז אני יודע הרבה על פקקים עקב תשתיות לקויות. אם אני יוצא ב-7:00-7:10 מהבית, הכל בסדר. מעבר לזה, אני עומד בפקק מהום סנטר ועד לצומת". תושבת נוספת ממגדל העמק אלגריה בן קסוס, העוברת בצומת מידי בוקר פנתה בעבר למוקד הפניות של נתיבי ישראל עשרות פעמים, הצטרפה לעצומה והדגישה כי "הצומת והכבישים המגיעים אליו לא תוכננו לכמות הרכבים הגדולה העוברת בו מדי יום, כמות שנובעת מגידול דמוגרפי משמעותי באזור ופעילות באזור התעשייה בשעות השיא.


כמו כן, בעתיד הקרוב תיפתח תחנת הרכבת, דבר שיגדיל משמעותית את תנועת כלי הרכב בצומת". בסיום דבריהם מבקשים היוזמים משר התחבורה למצוא פתרון לבעיה בדמות הרחבת נתיבים או הקמת מחלף או גשר, פתרונות שיורידו את העומס המרכזי על הצומת ויאפשרו את זרימת התנועה.
ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה, שהפעיל בעבר את השפעתו על שר התחבורה להקמת רמזורים בצומת, אמר כי הוא כבר העלה בפגישותיו עם שר התחבורה ומע"צ את עניין הסדרת הצומת וכי רק עיכובים כמו תהליך התכנון הממושך, הקדמת הבחירות ואי אישור תקציב המדינה מעכבים את הפרויקט.
ברדה הוסיף כי הוא בטוח שפתיחתה של תחנת הרכבת "מגדל העמק-כפר ברוך" והרחבה המתוכננת של אזור התעשייה שגיא 2000, יהוו מנופים נוספים להאצת הטיפול בהסדרת הצומת והקמת מחלף,

"עד אז, סיכמתי עם מפקד תחנת משטרת מגדל העמק על הצבת שוטרי תנועה ושוטרים מתנדבים בשעות הבוקר ושעות אחר הצהרים לוויסות וזרימת התנועה כדי לאפשר לתושבי העיר להגיע בזמן ובבטחה לעבודתם ולביתם" אמר ברדה.