מגדל העמק: לא מעלים ארנונה ב2020

מועצת העיר החליטה כמו בשנים הקודמות לא לעלות את שיעור הארנונה לשנת 2020 מעבר לקבוע בחוק

בישיבת המועצה האחרונה הוחלט שלא לעלות את הארנונה מעבר לקבוע בחוק הנקבע על ידי שרי הפנים והאוצר שעומד על 2.58% בלבד ובכך למעשה קבלו את עמדת הנהלת העיר וראש העיר אלי ברדה לא לעלות את שיעור הארנונה בשנת 2020, כפי שנהגו בשנים הקודמות.

כידוע תעריף הארנונה במגדל העמק הינו מהנמוכים בארץ ועומד השנה על שיעור של 39.34 ₪ למ"ר למגורים והינו אחיד בכל רחבי העיר. כמו כן חשוב להדגיש כי את רוב הארנונה, כ-70%, גובה הרשות ממפעלי התעשייה לעומת 30% בלבד מתושבים על מגורים להם מעניקה העירייה מידי שנה כ-12 מיליון שקלים הנחות ארנונה לזכאים לכך על פי חוק.
בישיבת המועצה הבהיר ראש העיר אלי ברדה כי מאחר שהרשות סיימה שנתיים רצופות באיזון תקציבי, כולל בשנת בחירות לראשונה בתולדותיה של העיר, כי הרשות אינה מעלה את הארנונה לשנת 2020 מעבר למה שהממשלה מחייבת את כלל הרשויות, בדיוק כפי שנהגנו בשנים האחרונות". עו"ד לימור מגן היועצת המשפטית לעירייה דחתה את הצעת האופוזיציה לדחות את הישיבה לאחר ה-1 ביולי ובכך למנוע את העלאת הארנונה והבהירה כי גם אם מועצת העיר לא תדון ולא תצביע כלל בנושא הארנונה – תעריף הארנונה יעלה אוטומטית בהתאם לקביעת הממשלה. גזבר העירייה מנחם עוז הבהיר כי עלייה של 2.58% הינה תוספת של כ-100 ₪ לשנה לדירה של 100 מ"ר. כלומר, 8 שקלים לחודש או 16 שקלים לתשלום דו חודשי.
בקואליציה לא התרגשו מעמדת חברי האופוזיציה ורק ציינו בהיותם בקואליציה הם הצביעו בעד כל החלטה להעלאת ארנונה רגילה והעלאה חריגה במשך שנים.

ראש העיר אלי ברדה סיפר במהלך ישיבת המועצה ששודרה בשידור חי בפייסבוק כי דחה על הסף רעיון פופוליסטי ש"יועצי אחיתופל" הציעו לו, בדיוק כפי שחברי האופוזיציה הציעו והמציג את מועצת העיר כמאשרת החלטה להפחתת ארנונה, החלטה הטעונה אישור של שרי האוצר והפנים, מתוך ידיעה ודאית כי הדרג המקצועי ימליץ לשרים לדחות את החלטת הרשות והכל רק כדי שהרשות תצטייר כמי שרצתה, כביכול, להפחית ארנונה. "אנחנו לא במשחק הזה, אמר ברדה והבהיר כי רוב רובם של הפרוייקטים הרבים המתבצעים בכל רחבי העיר הם ממקורות ממשלתיים ללא השתתפות "מצ'ינג" של הרשות, כלומר, לא מקופת העירייה ולא על חשבון התושבים משלמי המסים והם רבים כ-94 אחוזים מתושבי העיר". ראש העיר אלי ברדה: "ההחלטה הזו מצטרפת למאמצים שהרשות עושה כדי הקל על התושבים לנוכח יוקר המחייה בדיוק כפי שבימים הקרובים תחל קייטנה לתלמידי כיתות א'-ג' בחינם, קייטנת מדע לתלמידי כיתות ד'-ו' וכן קייטנת אנגלית – תלמ"א לכיתות ד'-ה' עם מורים מחו"ל ומתקיימת רק ב-14 יישובים במדינת ישראל".

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|