מגדל העמק: יוצאים למבצע איסוף כלבים משוטטים

מחלקת התברואה והווטרינרית העירונית החליטו לצאת למבצע מנע ולאסוף כל כלב משוטט שימצא ברחוב. בעקבות ההכרזה על אזור עמק יזרעאל והגלבוע כאזורי סיכון גבוה למחלת הכלבת.

בעקבות התפרצות מחלת הכלבת שנרשמה ביישובים רבים בעמק יזרעאל ובגלבוע, התרחבה לאזורים חדשים ולאחרונה נרשמה נדידת הווירוס לאזורים גאוגרפים מחוץ לעמקים כגון דלית אל כרמל, הוכרזה מגדל העמק בחודש פברואר האחרון כעל עיר עם סיכון גבוה למחלת הכלבת.

בעקבות ההכרזה נכנסו משרד הבריאות, החקלאות והרשות המקומית באמצעות מחלקת התברואה והשירות הווטרינרי העירוני לכוננות מיוחדת שתכלול מספר צעדים. צעד ראשון הוא הטלת סגר בכל היישוב כאשר משרד הבריאות ומשרד החקלאות מטפלים באירוע ומבצעים חיסונים לכלבים, חתולים ולבני אדם אשר באו במגע עם בעל החיים החולה. ברשות קראו לתושבים להגיע ולחסן את הכלבים והחתולים כנגד מחלת הכלבת אצל הווטרינר העירוני או במרפאות הפרטיות ולצורך כך הוסיפו שעות לקבלת קהל בכל ימי ראשון (16:00-18:00) ושלישי (12:00-13:00) בחודשים מרץ- אפריל.  

כמו כן מתכננים במחלקת התברואה לצאת למבצע ללכידת כלבים משוטטים ברחבי העיר והגברת האכיפה בנושא ורישום בע"ח במאגר הארצי כמו גם על איסוף צואה מהשטח הציבורי. במקביל, פרסמו אזהרות לציבור להגביר ערנות לגבי פציעות וחבלות קלות או מורכבות מבעלי חיים משוטטים בשטח הציבורי (חתולים, כלבים, תנים ושועלים), דיווח למוקד העירוני (106) על כל שוטטות של כלב, תן או על בע"ח המתנהג בצורה שאינה אופיינית ולדווח באופן מידי למשרד הבריאות על פגיעה מבעל חיים (שריטה/נשיכה). בשירות הווטרינרי ביקשו לציין כי בטרם הגעה לווטרינר העירוני לצורך חיסון יש להסדיר תשלום במחלקת הגביה רחוב האלה 4, או באתר האינטרנט petclick.co.il קוד העיר הינו 5619.

הווטרינרית העירונית ד"ר ליאת חדד אמרה השבוע: "אנו ממשיכים לנקוט משנה זהירות ואני קוראת לתושבים לדווח על כל מגע ארעי הכולל אפילו שריטה או נשיכה קלה של בעלי חיים שאינם מלווים בפציעה. על הנפגע או הנפגעת לגשת ולקבל טיפול ובמקביל לדווח למשרד הבריאות על כל תקרית שכזאת".