מגדל העמק: חיבור רב דורי בפרויקט "פרח לניצול"

המיזם שהפך למסורת התקיים גם השנה במהלכו פקדו את בתי ניצולי שואה להם העניקו פרח ותעודת הוקרה. אלי ברדה: "יש להעניק כבוד רב לשורדי השואה. יש לנו את הכבוד והזכות להיות איתם, לטפל בהם ולבקר אותם"

מיזם "פרח לניצול" כבר הפך למסורת במגדל העמק. המיזם מבטא את ההערכה והוקרה לניצולי השואה ויוצר חיבורים בין הצעירים לבין וותיקי העיר, על ידי הענקת תעודת הוקרה ופרח.
המיזם הינו יוזמה מקומית של הגרעין התורני "אורות יהודה" שנולד בהשראה של פרויקט צה"ל וותיק והתבצע השנה בניהול הגרעין יחד עם המדור לאזרחים וותיקים באגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק.

המיזם גדל מדי שנה והשנה השתתפו תנועת נוער בני עקיבא, בית ספר האר"י, אולפנת תפארת והעמותה למען הקשיש. למעלה מ-100 מתנדבים מכל הגילאים והאוכלוסייה נרשמו לפרויקט כאשר הביקורים הללו משקפים את הרצון להביע הערכה והוקרה אמיתית, ליצור את החיבור ולשמוע את סיפורי החיים.
ברכה בן סדון מנהלת תחום אזרים וותיקים אמרה: "במגדל העמק ישנם כ-750 ניצולי שואה כיום. השנה בחרנו לחלק תעודה ופרח לתושבים הכי וותיקים, שהינם לעיתים ללא עורף משפחתי. הגילאים הם בין 90 ל-100. כל ביקור כזה, עוד חיוך, עוד התרשות, מרומם את מצב הרוח ונותן המון".
ביקור מרגש במיוחד נערך בין ראש העיר אלי ברדה, לבין מרי חזן, אזרחית ותיקה ויקרה, ניצולת שואת מרוקו. השניים החלו לגלגל זיכרונות משותפים כשכנים בימים עברו, כולל משחקי כדורגל במגרש שהיום משמש כמגרש חנייה מוסדר, דיברו על הקשר החם והמשפחתי.
מנהלת הגרעין אורות יהודה, מיכל מורגנשטרן, סיפרה שהתרגשה במיוחד למראה מדבקה ישנה וטיפה מקולפת על דלת הבית ובו התנוסס הכיתוב: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא" (הרמב"ם, י"ג עיקרי האמונה). "המדבקה הזאת גרמה לי לפרוץ בבכי", אמרה והוסיפה: "מיד נזכרתי בביקורי במסגרת עדים במדים בטרבלינקה. המשפט הזה היה שגור בפי היהודים ברגעיהם האחרונים. ניגון מרגש ומצמרר למילים אלו הולחן על ידי ר' עזריאל-דוד בדרכו האחרונה מגטו וורשה באחת מרכבות המוות לטרבקלינקה. "מי שיקפוץ מהרכבת, יציל את עצמו, ויצליח להביא את הניגון הזה אל מורי ורבי אדמו"ר ממודזיץ, מעניק אני לו מחצית מחלקי בעולם הבא", וכך הניגון הגיע אלינו, והגיע לאוזניי במסע עדים במדים. והנה היום מתנוסס לו המשפט הזה בדלת כניסה לביתה של תושבת מגדל העמק יקרה".
אלי ברדה ראש העיר סיכם: "במסגרת המסורת העירונית פקדנו את בתי ניצולי השואה והענקנו להם תעודה יחד עם פרח וברכה מעומק הלב לבריאות טובה ואיתנה, בשורות טובות, נחת ואריכות ימים. יש להעניק להם כבוד רב לשורדי השואה. יש לנו את הכבוד והזכות להכיר אותם, לטפל בהם ולבקר אותם".

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|