מגדל העמק: חג השכנים הפך למסורת

היוזמה החדשה במגדל העמק מתקיימת זו השנה השנייה במהלכה עורכים השכנים מפגש שכולל כיבוד, מוזיקה ואווירה טובה ליצירת חיבור ושכנות טובה

חג השכנים הוא מסורת שנוצרה בחו"ל במטרה לחזק את הקהילתיות בשכונות המגורים וליצור חיבור וקרבה בין השכנים. החג מצוין ביותר מ-36 מדינות ברחבי העולם ומאות אנשים יוצאים לרחובות העיר והשכונה כדי להכיר מקרוב את השכנים. התכנית הובאה לארץ על ידי ארגון בינ"ה העוסק בבניית קהילה וזהות יהודית, בשיתוף השירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה.

בהובלת מדור קהילה באגף לשירותים חברתיים ובשיתוף ועדי הבניינים, חגגו השנה את חג השכנים במגדל העמק בבניין שברח' תשי"ג 21 בשיתוף רכזת תוכנית 'יחד' של החברה למתנ"סים, בשירים וריקודים בשפות של מגוון עדות, כיבוד עשיר ומשחקי הכרות בין השכנים. חגיגה נוספת נרשמה בבניין ברחוב העצמאות 60 שם השכנים הכירו את אחד השני מסביב לשולחנות ערוכים בכיבוד, בעזרת סדנת גרפולוגיה ומשחקי הכרות. לחגיגה הצטרפו סגן ראש העיר מר דורון אלחרר ומומי בן סימון מנהל האגף לשירותים חברתיים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אהובה גובני-חגי, מנהלת מדור קהילה אמרה: "בעידן המודרני, כולם עסוקים במרוץ החיים והקשרים בין השכנים מזעריים ולעיתים אף מנוכרים. 'חג השכנים' הוא יוזמה מבורכת שבאמצעותה ניתן להכיר ולחבר בין דיירים בבניין ובכך לחזק את המחויבות והערבות בין האנשים ואת החוסן של הקהילה. אני מודה על שיתוף הפעולה של ועדי הבתים ודיירי הבניינים, לשיראל ועקנין ורשנין רכזת תוכנית 'יחד' במתנ"ס ולעובדות השכונתיות במדור קהילה זהבה לאווי ואתי רייבי שסייעו בארגון החג".
סגן ראש העיר דורון אלחרר הוסיף: "החג הזה מחזיר עטרה ליושנה. פעם, ילדים היו משחקים אחד אצל השני והדלתות בבתים היו פתוחות. חג זה מאפשר מפגש כמו פעם, בין אנשים ממגוון תרבויות, שיש בו מקום לכולם, חג של אנשים שחיים ביחד, חג השכנים".

אלי ברדה בירך על היוזמה המחברת בין אנשים ומחזקת את תחושת השייכות לקהילה ואמר: "בספר משלי נאמר "טוב שכן קרוב מאח רחוק", אמירה המצביעה על חשיבות השכנות הטובה כמרכיב באיכות החיים של התושב ובמיוחד מצבי חירום ובטיחות שבהם הם יהיו הרבה יותר זמינים ורלוונטיים לו מאשר בן משפחה מרוחק".