מגדל העמק: חגיגה כפולה מתחם העצמאות 58-62

דיירי מתחם העצמאות 58-62 במגדל העמק שנמצא בתהליך התחדשות עירונית הרימו כוסית לכבוד החג

השבוע התקיים לראשונה טקס הרמת כוסית חגיגי במתחם העצמאות 58-62, המתחם הראשון במגדל העמק שנמצא בתהליך של התחדשות עירונית. תהליך זה הינו תהליך מורכב גם מבחינה תכנונית וגם בהתייחס למרקם החברתי הקיים, בו נדרשת רגישות לצרכים השונים של הדיירים. לפיכך התגייסו אגף הנדסה והאגף לשירותים חברתיים – מדור קהילה, לעבוד בשיתוף פעולה, כאשר האחרונים מלווים את הפרויקט ברמה החברתית מול הדיירים, ביחד עם חברת "ויאפלן" המתמחה בתחום זכויות דיירים והכנת תסקירים חברתיים במתחמי התחדשות עירונית.
אחד המפתחות המרכזיים להצלחת פרויקט התחדשות עירונית הינו שיתוף הפעולה בין הדיירים, ובינם לבין הגורמים המוציאים לפועל פרויקט זה בשלבי התכנון והביצוע. לכן תהליך הליווי שם דגש על חיבור וגיבוש השכנים והעברת מידע על זכויותיהם.
בחודשים האחרונים קיימה שרון קסיס, מרכזת עבודה קהילתית באגף לשירותים חברתיים, ביחד עם חלי הירש, מתכננת ערים מחברת "ויאפלן", סדנת זכויות לנציגי התושבים במתחם בה קבלו מידע על תהליכי התחדשות עירונית בהיבטים משפטיים, תכנוניים, כלכליים ועוד. בנוסף הופק בשיתוף משרד הבינוי והשיכון פרויקט שיקום שכונות ובעזרת סטודנטים הלומדים עבודה סוציאלית במכללת עמק יזרעאל, ומלגאים ממרכז הצעירים-הון אנושי, לוח שנה הכולל בתוכו תמונות של דיירי המתחם, בליווי משפט המייצג אותם, ובציון יום הולדתם בתאריכון עצמו. לוח השנה חולק במהלך הטקס, אשר כלל חגיגת שירה בציבור, כיבוד עשיר ועוד.
אלי בקסיס, ס' ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה אמר: "שיתופי פעולה עירוניים הם מכפלת כוח, כפי שניכר בשיתוף הפעולה המקצועי שנוצר בין האגף לשירותים חברתיים ובין אגף ההנדסה, המקדמים במרץ פרויקט זה תוך יצירת שפה משותפת חדשה המשלבת בין שני עולמות התוכן. יישר כוח לעוסקים במלאכה".
שרון קסיס, מרכזת עבודה קהילתית הוסיפה: "מרומם את הנפש לראות את ההשתתפות של דיירי הבניין בטקס ובהפקת לוח השנה, שכולו בסימן חיבורים. באופן טבעי, מביעים הדיירים ציפיות מול חששות בכל הנוגע לפרויקט, ולכן המידע ביחד עם הלכידות שלהם מהווים כוח משמעותי".
ראש העיר, אלי ברדה סיכם: "לפרויקטים של התחדשות עירונית ישנה חשיבות מירבית, לצד פיתוח השכונות החדשות בעיר, הן בהיבט החברתי ברצון לשפר את איכות החיים והנראות של השכונות הוותיקות, והן מבחינת הביטחון והבטיחות שיכולים המבנים לספק לדיירים. אנו עובדים במרץ על מספר פרויקטים במקביל לפיתוח המרקם הוותיק, וזה פרויקט הדגל שכולנו נושאים עיניים להצלחתו".

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|