מגדל העמק: חברת ההייטק KLA ישראל מגייסת 300 עובדים

הכנסות בסך 7 מיליארד דולר בקירוב בשנה הפיסקלית 2021 לחברה הנסחרת בנאסד"ק ופועלת במגדל העמק ויבנה; מגדילה משרדים ושטחי חדר נקי ב- 4,000 מ"ר

KLA המפתחת ומייצרת מערכות בקרה ומדידה לשוק המוליכים-למחצה, הכריזה על התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי ולכלל השנה הפיסקלית 2021. החברה, הנסחרת בנאסד"ק, הדביקה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על רווח של 2.08 מיליארד דולר, המהווה גידול של 70% בהשוואה לשנת 2020. עוד רשמה החברה הכנסות בסך 6.92 מיליארד דולר, המהוות גידול של 20% בקירוב בהשוואה לאשתקד, עם רווח למניה של 13.37 דולר, בדילול מלא, על בסיס GAAP. בנוסף אישר הדירקטוריון גידול של 17% בגובה הדבידנד והקצאה של 2 מיליארד דולר לבעלי המניות לרכישה מחדש של מניות.
KLA נכנסה לישראל ב- 1986 וב – 2019 רכשה את אורבוטק הישראלית, כך שכיום היא פועלת בישראל בשני אתרים: במגדל העמק וביבנה. החברה מעסיקה למעלה מ- 1,500 עובדים בישראל, וצפויה לגייס כ- 300 עובדים, בנוסף ל- 300 העובדים שגייסה מתחילת השנה. על מנת לעמוד בגידול המשמעותי בכח האדם עומדת החברה להגדיל את נפח המשרדים שלה ב- 1,500 מ"ר ואת שטחי החדרים הנקיים, מהמתקדמים בעולם, ב- 2,500 מ"ר. היקף הייצוא של מכונות החברה אשר פותחו ויוצרו בישראל עולה על 1 מיליארד דולר בשנה. לאחרונה אף התקבלה KLA למועדון האקסקלוסיבי של ה- Fortune 500.
"המחסור העולמי בשבבים פוגע בייצור סמארטפונים חדשים, טלוויזיות, רכבים או כל מוצר אלקטרוני אחר, ומשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו" אומר אורי תדמור, נשיא KLA ישראל. "לכן, כחברה אנו מרגישים מחויבים לשוק העולמי ועושים כל מה שניתן כדי לסייע בשחרור הפקק שנוצר בתהליך ייצור השבבים, במטרה להגדיל קיבולת העבודה ויכולות הייצור של הלקוחות שלנו."
לדברי גיל וסולי, סמנכ"ל כספים ב- KLA: "האיתנות הפיננסית של החברה, כמו גם התוצאות המרשימות לרבעון, מאפשרות לנו להמשיך להשקיע בהון האנושי ובמחקר ופיתוח. השקעות אלה יובילו אותנו לקראת פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות נוספות בעתיד ויסייעו לנו לשמור על המעמד של KLA כמובילה בשוק המוליכים למחצה, אשר צפוי לחצות את רף ה- 520 מיליארד דולר במונחי מכירות שנתיות."