מגדל העמק: התשובה למהגרים לברלין

ככה מתחת לראדר צמחה לה תשובה ציונית במגדל העמק, לישראלים שנאלצים לטענתם לעזוב את הארץ לברלין בגלל קשיי המחיה בארץ לעומת החיים בבירה הגרמנית. זו התשובה, הגירה חיובית מחוץ ומפנים של עולים חדשים שרובם העדיפו לעזוב את חיי הנוחות בארצם ולבוא להתיישב בגליל צילום: דוברות מגדל העמק



פרוייקט  "עליה להתיישבות בעמק" בעיר מגדל העמק במסגרתו מצטרפות לעיר משפחות עולים מארה"ב, מקנדה ומאנגליה נמשך במלוא המרץ עם משפחות נוספות שהצטרפו הקיץ לעיר.
הפרויקט, ביוזמתו של המשרד לפיתוח הנגב והגליל וההסתדרות הציונית העולמית ובו שותפים עיריית מגדל העמק, הרשות לפיתוח הגליל והגרעין התורני לפעול בעיר לפני כשנתיים ומטרתו הייתה לתת מענה קהילתי לאוכלוסיית העולים דוברי אנגלית המעוניינים לעלות לישראל, מתוך הבנה שאיכות הקהילה היא גורם משמעותי בשיקולי המשפחות.
הפרויקט כלל מסע שיווק שנערך ברחבי ארה"ב ע"י נציגי ההסתדרות הציונית, כנסים וירידים שונים ולאחר מכן אף נערכה 'שבת קהילתית' מרכזית במגדל העמק אליה הגיעו כ-30 משפחות.
במהלך השבת התגבשה קבוצה של עולים ממרכז הארץ במטרה להקים קהילת עולים ותושבים חוזרים שתגדל ותתפתח בעיר כקהילה משתלבת בתוך העיר הצפונית.

• הנופים והאווירה בגליל עשו את שלהם

אחת המשפחות שהצטרפה לעיר בשבוע האחרון היא משפחת קאמף. מאז עלו מארה"ב לפני שלוש שנים גרה המשפחה בירושלים ובקיץ עברה למגדל העמק.
אב המשפחה יונתן סיפר על תרומתו המשמעותית של הפרויקט לשיקולי המשפחה להגיע למגדל העמק:  "מאז שנחשפנו לפרויקט רצינו להגיע לעיר. הגרעין התורני המיוחד שהצטרפנו אליו והמשפחות הנוספות לצד החינוך האיכותי לילדים שמצאנו במגדל העמק עם הנופים והאווירה בגליל עשו את שלהם ובשעה טובה עברנו לגליל".
אחד מהשותפים ליוזמה ראש העיר של מגדל העמק אלי ברדה סיפר כי נעשות פעולות שונות לחשיפת העיר לאוכלוסיות חדשות לנוכח תנופת הפיתוח בעיר, בין היתר הצגת היתרונות של העיר, החל ממערכת החינוך האיכותית, איכות החיים, הקהילתיות, נופי העיר ואפשרויות תעסוקה.
אני שמח שמשפחות חדשות מצטרפות אלינו בימים אלה וקורא לעוד משפחות צעירות להגיע ולקבוע את ביתם במגדל העמק" אמר ברדה  לעמקניוז.

 

שבת קהילתית למתעניינים
שבת קהילתית למתעניינים

• הגשמת החזון של הצמיחה הדמוגרפית בגליל

גם שאר השותפים לפרויקט הביעו את שביעות רצונם, מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל סיגל שאלתיאל הלוי  אמרה כי כל המעטפת של סיוע רכזי צמיחה דמוגרפית בקליטת העולים התמיכה והליווי לגרעיני ההתיישבות המהווים בסיס קהילתי עבורם, מיתוג ושיווק ערים ועוד גורמים, .כל זה מאפשר את הגשמת החזון של הצמיחה הדמוגרפית בגליל ואפשרו את הצלחת הפרויקט.
אליה מצטרף עודד פויר, מנהל היחידה לעידוד עלייה בהסתדרות הציונית העולמית שציין כי במסגרת התכנית, העולה נחשף להזדמנויות החיים המצוינות שבגליל, לצד מעטפת הקליטה הנפלאה המוצעת באזור והאפשרות להמשיך את המסע הציוני שלו גם לאחר העלייה. אנו צופים שעם התעוררות העלייה ברחבי העולם נראה עוד ועוד משפחות בוחרות בגליל כמקום בו יקבעו את מושבם"