מגדל העמק העמק: שדרוג בטיחותי לכיכר "פרץ סנטר"

בעקבות תאונות דרכים שהתרחשו בכיכר "פרץ סנטר" הוחלט לבצע שינויים בטיחותיים. 400 אלף שקלים נוספים מושקעים בחידוש רחוב עצמון בעיר.

 

הכיכר המרכזית הסמוכה למתחם "פרץ סנטר" במגדל העמק זוכה בימים אלה לשדרוג ושינויים גיאומטריים בעלות של כחצי מיליון שקלים. לאחרונה, בעקבות תחקיר תאונות דרכים שהתרחשו בכיכר על ידי משטרת התנועה, פנו ממשטרת ישראל לעיריית מגדל העמק לפעול לשפר את זרימת התנועה ללא תאונות דרכים.


במחלקת ההנדסה של הרשות ובעזרת מהנדס תחבורה חיצוני, בחנו את הנושא לעומק והחליטו לבצע שינויים גאומטריים שכוללים הסדרי תנועה חדשים, תhמרור חדש, צמצום רדיוסים להקלת זרימת הרכבים וכן שיפורים בטיחותיים. כמו כן הוחלט להנגיש את הכיכר לבעלי מוגבלויות, כפי שנעשה בכיכרות ובמעברי החצייה המרכזיים בעיר, באמצעות הנמכת מעברי חצייה וסימונים מיוחדים לעיוורים ולקויי ראייה.


אחראי על הנגישות במחלקת ההנדסה, סמי זפרני מסר: "לאחר שתנועת הרכבים בכיכר לא זרמה כראוי הוחלט לבצע שינויים כדי שזאת תהיה חלקה ובטוחה יותר, כך גם לגביי הסדרי בטיחות ונגישות להולכי הרגל ובתוכם בעלי המוגבלויות".
בתוך כך מתקיים בימים אלה פרויקט נוסף ברחוב עצמון בעיר הכולל חידוש האספלט של הכביש, חידוש המדרכות עם אבנים משתלבות וחיבור חדש לכניסות הבתים ברחוב בעלות של 400 אלף שקלים.

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|