מגדל העמק נשמה לרווחה, בית שאן הסתבכה

מוטי אוחיון ונדב אברה (שער יפהפה) סידרו ניצחון 2:1 חשוב להפועל מגדל העמק על הפועל בית שאן בדרבי האזורי, שנערך לעיני יותר מ-1,000 אוהדים, ביניהם האוהדת המפורסמת פלורי אלקסלסי מ"האח הגדול". קפטן בית שאן שניר שטרית הורחק באדום (68)

עצרו את כדור השלג: אחרי ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון (3 הפסדים ותיקו), בהפועל מגדל העמק יכולים להרשות לעצמם לנשום לרווחה. הקבוצה של שלום לוי, שהפגינה היום מחויבות אדירה, הצליחה לבלום את כדור השלג, אחרי ניצחון חוץ 1:2 קריטי על הפועל בית שאן, ששוב נושקת לקו האדום.
ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, שהיו טעונים במיוחד הן בגזרת השחקנים והן בגזרת האוהדים, הסתיימו פעמיים בניצחונות גדולים של בית שאן ופעמיים בתיקו. והיום, כאמור, ידה של מגדל העמק הייתה על העליונה.
דווקא הפועל בית שאן הגיעה במומנטום חיובי אחרי שני ניצחונות רצופים שהחזירו במעט את השקט למערכת, וקיוותה להמשיך את מסע ההתאוששות שלה בדרך לחוף מבטחים. אלא שבפועל, חניכיו של מוריס אוזן הפגינו יכולת חלשה ובקושי סיכנו את השער של היריב, וזאת למרות שהחזיקו יותר בכדור לאורך כל המשחק.

אוירה נהדרת ביציע של בית שאן
אוירה נהדרת ביציע של בית שאן

האווירה ביציעים, כפי שכבר הורגלנו לראות במגרש בבית שאן, הייתה פשוט נהדרת. למעלה מ-1,000 אוהדים מקומיים באו לתמוך בקבוצה המקומית, וביניהם בלטה האוהדת המפורסמת פלורי אלקסלסי מ"האח הגדול" (עשתה בערך 500 תמונות סלפי עם כל מי שזז), הלא היא בתה של מנהל הקבוצה המיתולוגי, בבר אלקסלסי.

בבר ופלורי קסלסי.מ"האח הגדול", הוסיפה לאווירה הצבעונית במשחק
בבר ופלורי קסלסי.מ"האח הגדול", הוסיפה לאווירה הצבעונית ביציע

מנגד, מגדל העמק הגיעה למשחק הזה כשהיא עם הגב לקיר (מקום 12 עם 24 נקודות, 2 נק' יותר מבית שאן) ובידיעה ברורה שהפסד לא רק יקפיץ את בית-שאן מעליה בטבלה, אלא גם יהפוך אותה למועמדת בולטת לירידה.
הקבוצה של שלום לוי, מאמן שמשקיע בקבוצה יום ולילה למען הצלחת המועדון, נראתה מחויבת כפי שהיא לא הייתה הרבה מאוד זמן. מגדל העמק אומנם לא הציגה כדורגל גדול, אבל היא ידעה לעמוד נכון בהגנה, ל'שרוט' ולעצבן מתי שצריך-ובסופו של דבר השיגה את מבוקשה: 3 נקודות יקרות.

הפתיחה הייתה שייכת לאורחים ממגדל העמק שכבר בדקה ה-11 עלו ליתרון. מי שכבש את השער הוא לא אחר ממוטי אוחיון, הקשר המוכשר שצמח וגדל בהפועל בית שאן. אוחיון, אגב, הסתפק בחגיגות צנועות מול האקסית.
אחרי שנקלעו לפיגור, הבית-שאנים השתלטו על מרכז השדה, אבל לא היו מספיק תכליתיים בהתקפה. המחצית השנייה נפתחה עם הזדמנות אדירה של המקומיים, אבל מג'די חלאיילה היה במקום בכדי להדוף לקרן.
בדקה ה-62: נדב אברה ניצל טעות איומה בהגנת בית שאן, ומצא את עצמו לבד מול שלומי איטח. החלוץ המוכשר לא התבלבל והקפיץ באלגנטיות לפינה בדרך ליתרון 0:2. 6 דקות מאוחר יותר בית שאן נותרה ב-10 שחקנים לאחר שהקפטן שלה, שניר שטרית, ספג צהוב שני והורחק (צהוב השני נשלף בגין התחזות ברחבה).

שלו סויסא הצעיר מבית שאן מנצל ועות בהגנת מגדל העמק ומצמק את התוצאה
שלו סויסא הצעיר מבית שאן מנצל ועות בהגנת מגדל העמק ומצמק את התוצאה

בדקה ה-87: שלו סויסה הצעיר (אחיו של תומר סויסה) ניצל טעות קשה במרכז ההגנה של מגדל העמק והצליח לצמק ל-2:1, שער שגרם להרבה מאוד דפיקות לב בספסל של מגדל העמק עד שנשמעה שריקת הסיום.
בסיום המשחק שחקני מגדל העמק פצחו בשירה אדירה וחגגו כאילו שזכו באליפות, מה שעיצבן את אנשי הפועל בית שאן שהגיבו בקללות ובעצבים.