מגדל העמק: המשלחת הגדולה ביותר המריאה לפולין

עיריית מגדל העמק ממשיכה לעודד ולסבסד את המסע הערכי במחנות ההשמדה בפולין. המשלחת שמונה 112 תלמידים, אנשי צוות, נציגת העירייה, נציג יד לבנים ואימהות המריאו בתחילת השבוע למסע המרגש

המשלחת המסורתית לפולין המריאה בתחילת השבוע לקראת מסע מרגש במיוחד. זו המשלחת הגדולה ביותר בהיסטוריה של העיר – 112 תלמידים ותלמידות, אנשי צוות, נציגת העירייה, נציג יד לבנים ואימהות הרכיבו את המשלחת. במסגרת המסע יבקרו חברי המשלחת בגטאות, מחנות הריכוז וההשמדה, בתי קברות יהודיים ובתי כנסת בוורשה, לודג', מיידנק טרבלינקה, בלז'ץ, קראקוב אושוויץ ובירקנאו.

עוד בטרם יצאה המשלחת למסע התקיימו מספר מפגשים ופעילויות במטרה להכין רגשית את התלמידים לקראת המסע המרגש. חברי המשלחת השתתפו בסמינר בן יומיים בלוחמי הגטאות, בנוסף השתתפו ב"מצעד הגבורה" יחד עם המשלחת העירונית ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. בשבוע ההכנה למסע נפגשו חברי המשלחת עם ניצול שואה שהיה ילד בבית היתומים של יאנוש קורצ'אק ואף ערכו שני מפגשים ערכיים עם הורי ותלמידי המשלחת – בית מדרש בנושא דמותו של רוצח והעומדים מן הצד וצפו יחד במופע של בן הדור השני.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

את ההכנות למסע סיכמו התלמידים במפגש "כנס מטוס" השנתי בהשתתפות מ"מ ראש העיר סרגי אוקלנדר שבירך את התלמידים ובני משפחותיהם בשם ראש העיר אלי ברדה והדגיש את חשיבות הנצחת הזיכרון לדורות הבאים ושהביקור יצרב לתלמידים בתודעתם שיראו במו עיניים את המחנות והכבשנים.
מנהל ביה"ס דודי גריסרו ורכזת השכבה דקלה כהן אמרו בטרם יציאתם למסע: "המסע לפולין מחבר בין בני הנוער שלנו לבין העבר הלאומי וההווה הישראלי. אנו, הצוות החינוכי של ביה"ס "אורט רוגוזין" מקווים שהמסע יאפשר לתלמידי המשלחת ללמוד על מה שהיה ולהיות מחויבים למדינה, לעיר ולמשפחה. כמו כן, יכבדו את "האחר" ויהיו רגישים יותר לחלקים השונים בחברה הישראלית".

נציגת העירייה, אילנה פרץ עייש מנהלת תחום ההתנדבות ברשות הוסיפה: "נפלה בידי זכות גדולה לצאת עם משלחת "אורט רוגוזין" שהתחלתי איתם את המסע במצעד הגבורה. משלחת איכותית ורצינית עם ראש משלחת מדהימה של צוות מורים, נציגי הורים, חובש מלווה ותלמידים. תודה לרשות ולעומד בראשה אלי ברדה על הזכות הערכית והחשובה של המסורת לצאת למסע ערכי ומשמעותי".