מגדל העמק: הושק מיזם הסיבים האופטיים בעיר

בתוך כשנה מעל ל-50% ממשקי הבית במגדל העמק יחוברו לתשתית הסיבים האופטיים. הצפי לחיבור העיר כולה עד לסוף השנה הבאה.

בשורות לתושבי מגדל העמק, בטקס חגיגי הושק פרויקט חיבור העיר לאינטרנט המהיר על גבי רשת הסיבים האופטיים המתקדמת של IBC (אנלימיטד). הטקס התקיים במעמד שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל, ראש עיריית מגדל העמק, ברדה, מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, יו"ר IBC, נתי כהן ומנכ״ל IBC,יוסי חבר, ובכירים בעירייה.
בעיריית מגדל העמק ציינו כי התכנון במסגרת הפרויקט לחבר עד סוף שנת 2022 מעל ל-50% ממשקי הבית בעיר יחוברו לתשתית אינטרנט מהיר על גבי רשת הסיבים האופטיים המתקדמת של IBC.
עד כה חוברו בעיר השכונות מצפה העמק, גן ישראל, שכונת הוורד ורמת אשכול. בשבועות הקרובים תתחיל החברה לפרוס גם בפנחס ספיר ושלום עליכם, כך שעד סוף השנה הבאה צפויה IBC לרשת את העיר מגדל העמק כולה באינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים.

השר הנדל, ראש העיר ברדה, מנכ"לית מש' התקשוקתטקס פריסת סיבים לירן אבישר בן-חורין, יו"ר IBC, נתי כהן ומנכ״ל IBC, ובכירים בעירייה
השר הנדל, ראש העיר ברדה, מנכ"לית מש' התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, יו"ר IBC, נתי כהן ומנכ״ל IBC יוסי חבר, ובכירים בעירייה

שר התקשורת יועז הנדל: "מגדל העמק, העיר של לירן אבישר בן חורין, המנכ"לית שלנו. המשימה שלנו היא תשתיות והחשובה שבהן זו התשתית האנושית. לירן גדלה במקום המיוחד הזה והפכה בזכותו למנ״כלית הכי טובה שיש היום בשירות הציבורי. היום תשתיות התקשורת מאפשרות קצב מהיר יותר של גדילה. חיבור ישראלים על בסיס סיבים. חצי מהעיר כבר עכשיו מחוברת ובחצי השני בשנה הקרובה. אני גאה בכך שישראל מובילה את קצב הפריסה העולמי אבל בעיקר גאה בכך שיש תחרות ונגישות בפריפריה. אזורי כדאיות לאומית. תודה לראש העיר אלי ברדה ולחברת אנלימטד וחברת החשמל שפרסו. מזל טוב לתושבי מגדל העמק".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין: "חלפו מעל עשרים שנה אבל מגדל העמק ואנשיה תמיד יהיו הבית. תמיד יהיו מי שאני ומי שנעשיתי. אדם הוא תבנית נוף מולדתו. ראש העיר אלי ברדה, תושבי מגדל העמק – ברוכים הבאים לעוד עולם של אינסוף אפשרויות והזדמנויות: בשוק התעסוקה, בתעשייה, בחינוך, ברפואה. אין גאה ממני לראות את מגדל העמק מצטרפת למהפכה תשתיות התקשורת בישראל".
יו"ר IBC אנלימיטד, נתי כהן: "להגיע היום למגדל העמק, למקום בו לירן, מנכ״לית המשרד נולדה, גדלה והתחנכה, ולדעת שבשנה הבאה העיר כולה – גם בנייה רוויה וגם בתים פרטיים תהיה מחוברת לסיבים אופטיים מהווה עבורנו סגירת מעגל אמיתית וממלא לנו את הלב. השקעה בתשתיות ובמיוחד בתשתיות תקשורת היא השקעה שמביאה צמיחה אמיתית ומחברת את הפריפריה למרכז באופן אמיתי ולא בסיסמאות. כש-IBC מגיעה לישוב היא מביאה איתה את בשורת התחרות בדמות שובל של חברות ואפשרויות בחירה עבור התושבים".
ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה: "צמצום פערים דיגיטליים, חברתיים וכלכליים בין המרכז לפריפרייה הינה משימה לאומית ופריסת תשתיות סיבים אופטיים היא חלק מכך. אני שמח שהשר הגדיר לוח זמנים למהפכת פריסת התשתיות עד סוף שנה הבאה, מה שיאפשר למשקי בית ליהנות מחוויית גלישה, אפשרות להכנסת תושבים למעגל עבודה מהבית ולהגדלת מקור הכנסתם".