מגדל העמק: עלייה במספר המכוניות שננטשו בעיר

במגדל העמק מצאו במהלך מבצע אכיפה לפינוי מכוניות ישנות נטושות כי חלה עלייה מפתיעה בכמות המכוניות שננטשו ברחבי העיר. יש מי שתולה את הסיבה לכך במדיניות משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה. איך זה קשור הפרטים בפנים צילום: דוברות מגדל העמק

 

ביולי האחרון פתח אגף הפיקוח בעיר מגדל העמק במבצע אכיפה במהלכו אותרו קרוב ל – 60 מכוניות ישנות שיצאו מכלל שימוש ומהוות מפגע סביבתי ובטיחותי וגם אסתטי ותופסות מקומות חנייה בעיר.

בעקבות זאת נמסר מעיריית מגדל העמק כי לאחר איתורן של המכוניות הוחלט על פי חוק להתחיל בתהליך העברתן לגריטה. תהליך פינוי הרכבים הישנים, או כפי שמגדירים אותם באגף הפיקוח "גרוטאות", הינו תהליך ארוך שנמשך כשלושה חודשים במהלכן מאתרים הפקחים העירוניים בשלב הראשון מכוניות ישנות ברחבי העיר ולאחר שמצאו כי אינן הוזזו ממקומן במהלך 60 ימים, מדביקים עליהן מדבקות אזהרה למשך שבועיים הקוראות לבעלים לפנותן בהקדם או ליצור קשר עם אגף הפיקוח.

• פינוי הגרוטאות לוקח זמן

בתום 14 ימים יש לבעלי הרכבים עוד 48 שעות לפנות את הרכב בטרם אלה נגררים למגרש מכוניות ייעודי שלאחריו מועברים הרכבים לגריטה.
כאמור במגדל העמק מצאו במהלך יולי האחרון קרוב ל- 60  מכוניות כאלה, מספר חריג מאוד בהשוואה לחודשים אחרים בהן לא מתבצעת אכיפה מוגברת,  כאשר חלקן כבר פונו על ידי בעליהן וחלק אחר יפונה במהלך החודשיים הקרובים.

למרות ההצלחה של התכנית הארצית לגריטת מכוניות ישנות היא הופסקה. כיום המכניות ננטשות
למרות ההצלחה של התכנית הארצית לגריטת מכוניות ישנות היא הופסקה. כיום המכניות ננטשות

פה המקום לציין כי עד לפני כשנתיים פעלה תכנית ארצית גריטת מכוניות ישנות שגילן מעל 20 שנה במסגרתה נהגים הובילו את מכוניתם למגרשי גריטה וקבלו כ – 3000 ₪ עבור מכוניתם בתנאי שהיא בעלת רישיון  שנתי תקף(טסט).

 

• תכנית הגריטה הופסקה, המכוניות ננטשות

מטרת התכנית הייתה לעודד הורדה מהכביש מכוניות שמזהמות את האוויר, זוללות דלק ומהוות עוד גורם של עומס על התחבורה בכבישים  ושל תאונות דרכים.
כאמור  תכנית גריטת המכוניות הישנות שפעלה החל מ שנת 2010 בהובלת המשרד להגנת הסביבה ומשרד תחבורה הופסקה לזמן מה וחודשה מאוחר יותר בשנת 2013 שוב, אך למרות הצלחתה היא הופסקה תוך זמן קצר מאוד, וזאת מסיבות תקציביות. ולכן  אין לבעלי מכוניות ישנות מוטיבציה לפנות את המכוניות למגרשי פירוק או גריטה, והם ננטשות.

מנהלת מחלקת פיקוח ושיטור, אתי בן מרגי מסרה לעמקניוז: "כחלק מתכנית עבודה מסודרת אנו מקיימים ימי מבצע מרוכזים בנושאי אכיפה שבאחריותנו. כלי הרכב הישנים מהווים מפגע בטיחותי ואסתטי ולכן אנו נוהגים לפנותן לגריטה בהתאם לנהלים והחוק".