מגדל העמק: בית קק"ל למצוינות יוקם בעיר

ראש העיר אלי ברדה נפגש עם היו"ר החדש אברהם דובדבני וסוכם על המשך התכנון עד לקבלת היתר בניה ופרסום המכרז על הקמת בית קק"ל למצוינות

לא ויתר. ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, נפגש לאחרונה עם יו"ר קק"ל החדש, אברהם דובדבני, על מנת לדון בנושא הקמת בית קק"ל. כזכור, בשנה שעברה הודיע דני עטר, יו"ר קק"ל דאז, על זכיית 10 רשויות בקול קורא להקמת 10 בתי קק"ל ברחבי הארץ ובין היתר גם במגדל העמק.
עם כניסתו של דובדבני לתפקיד במקומו של דני עטר הוא העביר החלטה בדריקטוריון קק"ל על ביטול הפרויקט בשמונה רשויות מה שהוביל את ברדה ואת שאר ראשי הרשויות לפגוש את היו"ר כדי לדון מחדש על ההחלטה. עם סיום הפגישה שהוגדרה חיובית, הצליח ברדה יחד עם שאר ראשי הרשויות להפוך את ההחלטה.
"בית קק"ל" הינו פרויקט דגל חברתי-חינוכי שקם במטרה לצמצם פערים בין המרכז לפריפריה ולטובת מתן הזדמנות שווה לכל תלמיד ותלמידה בישראל להגיע לעתיד טוב יותר. "בית קלל" הינו מרחב רב-תחומי שפועל במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי.
בתי קק"ל למצוינות הינם פלטפורמה בעלת סביבת לימוד טכנולוגית מעוררת השראה עבור בני הנוער והתכנים המועברים בהם נקבעים בשיתוף עמם במטרה להעניק להם כישורי חיים רלוונטיים לעידן המודרני. הפעילות הרב-תחומית בבתי קק"ל למצוינות כוללת מרכז למידה במקצועות המדעיים והטכנולוגיים עם מיטב המורים ובקבוצות קטנות, מרכז טכנולוגי יזמי שפועל בשיתוף פעולה עם עמותת בוגרי יחידות עילית שבו לומדים מבואות לסייבר, רובוטיקה, שפות תכנות, פיתוח משחקים ופוטושופ.
מלי אליגוב ראש מינהל החינוך אמרה: "בשורה משמחת בחודש שמרבים בשמחה, בית קק"ל למצויינות יהווה נדבך נוסף וחשוב בהעצמת מערכת החינוך ובמצוינות של הבוגרים".
ראש העיר אלי ברדה סיכם: "אני שמח שבסיום הפגישה הצלחנו להגיע להחלטה משותפת על הקמת בית קק"ל. זו החלטה חשובה. אני מודה ליו"ר קק"ל אברהם דובדבני על החלטתו. בקרוב יחל התכנון והעבודות בשטח".