"מבשלים סיפורים": כש"הקובה" הכורדית פוגשת "גונדי" פרסי

במסגרת פרוייקט קולינארי מרתק בגיל עוז העמותה לותיקי עמק המעיינות, "התבשל" פרוייקט שהחזיר את חברי הקבוצה אל ארץ מוצאם, תוך כדי בישול. בתום התהליך הושקה חוברת סיפורים ומתכונים

פרוייקט מרגש ורב דורי הגיע לאחרונה לסיומו בגיל עוז, העמותה לותיקי עמק המעיינות, עם השקת חוברת סיפורים ומתכונים של ותיקי העמק אשר עוצבה על ידי תלמידי מגמת האמנות של בית החינוך שק"ד דרכא בשדה אליהו.
בגיל עוז קמה קבוצה העוסקת ביזום פרויקטים בקהילה ופרוייקט 'מבשלים סיפורים' הוא אחד הפרויקטים הראשונים שלה. במסגרת הפרוייקט נאספו ותיקים, אוהבי בישול מיישובי העמק ומהעיר אשר הביאו אל הקבוצה עולם של של ערגה וגעגוע. תוך כדי הבישול, חזרו המשתתפים אל ארץ מוצאם, אל בית ההורים, אל מטבחה ומגעה של אם המשפחה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אליהו חביב מכפר רופין נולד בבן גאזי שבלוב וגדל במשפחה מסורתית מספר: "לאחר השירות הצבאי מתוך געגועים למאכלים של אמא ואבא, התחלתי לבשל. בקיבוץ לא ידעו אז מהו קוקוס והחומוס לא היה בתפריט. אני זוכר שמצאתי פרימוס והתחלתי להתמחות בבישול תבשילים שונים. הבישול מאפשר לי להתענג על הטעמים האהובים עליי מבית הוריי."

• טעים להכיר: קוגל, בוריקיטס וקוסקוס

תמרה מועלם הגיעה למושב שדי תרומות מכורדיסטאן והיא מספרת: "בבית אכלנו קובה, עדשים ואורז עם חלב. המאכל האהוב עלינו היה ירקות ממולאים, אבל בעיקר עלי גפן ממולאים בבשר. כשהייתי בת שלוש עשרה עלינו, כל המשפחה ארצה לשדי תרומות, שם גרנו באוהל."
גם אליהו וגם תמרה הביאו עימם לפרוייקט מתכונים לעלי גפן ממולאים. לכל אחד הדרך המיוחדת שלו, המסורת והטעמים אותם הביאו מהבית לפני שנים רבות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד השתתפו בפרוייקט אורית דגו מבית שאן אשר הביאה עימה מתכון לאינג'ירה אתיופית, עירית הולנברג שעלתה מארגנטינה למסילות ושיתפה את הקבוצה במתכון השטרודל, שרה לוי שהגיעה מטורקיה לרשפים הוסיפה מתכון לבוריקיטס טורקיים, ויעל טוברי משדה נחום ששיתפה במתכון לקוסקוס. ג'ודי דורפמן עלתה מארה"ב לחמדיה ושיתפה את חברי הקבוצה בקוגל (מאפה אטריות), אילנה פונרו שעלתה מאיטליה לניר דוד הביאה עימה פחזניות איטלקיות (סנט הונרה) ודליה יפה מניר דוד שיתפה ב'שולה' מאכל בוכרי שהביאה מהבית.