בעל עסק בביקורת מס: "הספרים נרטבו מהגשם"

המבצע נערך במסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה

אנשי יחידת ניהול ספרים ערכו לאחרונה מבצע ביקורת רישום הכנסות בעפולה והסביבה. במסגרת המבצע נערכו 180 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, ביניהם גם עסקים בשוק הפתוח בבית שאן, אתרי בנייה ועסקים עם מחזורים גבוהים במיוחד. מהביקורות עולה כי כ- 13% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

• "הספרים נרטבו מהגשם, אני לא יכול לרשום"

בחנות לפיצוחים ועוגיות בכפר כנא נערכה קניית ביקורת אשר לא נרשמה. בעל העסק הסביר "הספרים נרטבו מהגשם, אני לא יכול לרשום". בבדיקה שנערכה באתר בנייה בעיר בית שאן, נערכה ביקורת לקבלן המבצע עבודות במקום בה נמצא כי תשלום במזומן של כ- 6000 ₪ לא נרשם בספריו. הקבלן הסביר למבקרים "סיימתי את העבודה לפני שבועיים ושכחתי לרשום". התיק יועבר למחלקת תביעות. בעסק בעפולה נבדקו מסמכים המעידים על אי רישום הכנסות של כ- 30,000 ₪. בעל העסק טען "עושים טעויות". גם תיק זה יועבר למחלקת תביעות.

• שיפור כושר ההרתעה ע"י מבצעי שטח

בנגרייה במגדל העמק נתגלה כי העברה בנקאית של כ- 5500 ₪ לא נרשמה בספרי העסק. בעל המקום הסביר "המצב הכלכלי לא הכי טוב". בחנות מתנות בבית שאן נמצאו צ'קים לא רשומים בסכום של כ- 1500 ₪. בעלת החנות טענה "לא זוכרת מה קרה".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.