מבלים בעמק: באה לעמק מאהבה

הכנתם כרטיסים? יהודית רביץ מגיעה מחר לבמת אולם המופעים בקיבוץ יפעת למופע בלתי נשכח, עם כל רפרטואר הלהיטים הבלתי נגמר שלה. אם אתם בעניין של סגנון אחר, אז למה שלא תלכו להופעה של דקלון וסגיב כהן שמאחרים את אהובה עוזרי?

• "יודית" מגיעה לעמק

יהודית  רביץ מגיעה ביום שישי(11.2) לאולם המופעים ביפעת עם כל הרפרטואר העשיר, האנרגטי, ושובה לב שלה. מלאת עוצמה עם כל השירים האהובים והמרגשים. איתה על הבמה: עדי הר צבי – בס, עמית יצחק – גיטרות, רן שמעוני – תופים, אלון פרימן – קלידים. כלי נשיפה: יאיר סלוצקי, עופר פלד, וספי ציזלינג.

יהודית רביץ
יהודית רביץ ביפעת

יום שישי באולם המופעים ביפעת בשעה 21:00
לפרטים נוספים במבלים בעמק

 

הרצאה מסקרנת על להקת הרוק הביטלס
הרצאה מסקרנת על להקת הרוק הביטלס

• קפה תרבות מוזיקאלי: הביטלס

ביום שלישי ייערך בבית העם במושב דבורה אירוע קפה תרבות מוזיקלי כשנעם רפפורט, מוזיקאי וחוקר ,מגיע לגלבוע עם הרצאתו החווייתית על הביטלס בשנותיהם האחרונות, 1966-1970.
להקת הביטלס נחשבת מאז שנות השישים ועד ימינו כתופעה מוסיקלית ייחודית. ללהקה רפרטואר עשיר של קלאסיקות אהובות על מבוגרים וצעירים כאחד. ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו – 'ארבעת המופלאים', העניקו לעולם מתנה אך לא רק המוסיקה היא שהפכה את הלהקה הזו לאלמותית. מאחוריה כמות גדולה מאד של סיפורים מעניינים שממחישים היטב כיצד היו היחסים האישיים של חברי הלהקה בינם לבין עצמם וביניהם כרביעייה מול כל העולם", אומר רפפורט, שבהרצאתו על הביטלס לוקח את הקהל למסע התפוררותה של הלהקה משנת 1966 ועד 1970, דרך היצירות האהובות, הסיפורים העצובים, העובדות המפתיעות, הצלילים שמאחורי השירים ועוד.
ההרצאה מלווה בחומרי וידאו מהתקופה וגם חומרי ארכיון מהעיתונות הישראלית של אז, ועוסקת גם בסיפורים האנושיים ובשאלות ממציצניות כמו מה גרם ליוקו אונו באמת להתחיל עם ג'ון לנון, הסיפור השלם מאחורי צילום עטיפת תקליט 'מעבר החצייה', כיצד פול מקרטני הציל את הביטלס ועוד.
המרצה נעם רפפורט הוא מוזיקאי, בוגר בית הספר 'רימון’ במגמת עיבוד והלחנה. מאז סיום לימודיו הוא ניגן, הלחין ועיבד בהפקות ידועות של זמרים ברמה הארצית ויצר מוסיקה מקורית משלו. במקביל, הוא חוקר שנים רבות ביסודיות ולעומק את העובדות והסיפורים מאחורי האמנים והתקליטים הגדולים של שנות השישים והשבעים.
הידע הרב שרכש בנושא מהווה כיום כר לימוד אמין ומהנה לכל חובב מוסיקה. במחקריו אסף דוקומנטים רבים וחומרי וידאו אותם הוא מציג, במהלך הרצאותיו. הכניסה חופשית – הציבור מוזמן.

לפרטים נוספים במבלים בעמק

דקלון וסגיב כהן מארחים את אהובה עוזרי
דקלון וסגיב כהן מארחים את אהובה עוזרי

• לא לפספס: דקלון וסגיב כהן מארחים את אהובה עוזרי

בשקט, בלי גימיקים מיותרים, עם הרבה כוונה, מסורת, כשרון, רגש, וטעם טוב….צבר המופע המשותף של דקלון וסגיב כהן תאוצה ממשית בשטח. הרפרטואר מורכב מנכסי צאן ברזל אמיתיים של תרבות מוזיקלית ישראלית, כזו החוצה כל גבול לרבות גיל, מין ועדה,…כזו שעומדת במבחן הזמן ואף משתבחת עם השנים.
דקלון – מאבות המזון המוכרים והרשמיים של הזמר הים תיכוני המפואר, חלוץ אמיתי המהווה אחד מעמודי התווך של תרבות שירה שלמה, ושל הז'אנר הפולקלוריסטי/אתני במיוחד, קולו צלול וחזק, נוכחותו כובשת, ובאמתחתו מסר מעולם תמים יותר, פשוט יותר, עולם בו השיר היה העיקר (ולא המותג המבצע אותו).
לצידו, סגיב כהן – הבולט בקרב דור חדש של יוצרים/מלחינים ישראלים, אומן המקפיד על ערכי השפה, טוהר הביצוע, ואיכות אומנותית, ובכך מסמן עצמו כיורש האמיתי (ואולי הבודד) של דור הנפילים שקדם לו. בימים אלו עולה מופע חדש בו מארחים דקלון וסגיב כהן את אהובה עוזרי, שגדלה עם דקלון בכרם התימנים ויש ביניהם קירבה משפחתית , המלכה הבלתי מעורערת של הזמר הישראלי-ים תיכוני שרבים משיריה הפכו לקלאסיקות.
במופע , דקלון וסגיב כהן יארחו את אהובה לאות הוקרה והערכה לתרומתה למוסיקה הישראלית ויבצעו חלק מלהיטיה הרבים בעיבודים חדשים , כגון: "צלצולי פעמונים" , "קול קורא לי" , " עמק הפרחים", "היכן החייל" ועוד…,אהובה שלצערנו נבצר ממנה לשיר ,תלווה אותם בכלי הנגינה המיוחד בולבול טרנג . חידוש מרענן לנוסטלגיה במיטבה.

המופע יעלה על במת הרדיו בר בקיבוץ בית קשת ביום חמישי הבא, ה-18 לחודש.

לפרטים נוספים במבלים בעמק

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|