"מבייש ומרתיח לראות איך מח״ש מורידה ראשם של לוחמים שביצעו מעשי גבורה"

דרישה בכנסת: תשובות ממח״ש על חקירת הלוחמים. חבר הכנסת אופיר כץ מעפולה: "כל בר דעת שראה את הסרטון מבין שהלוחמים פעלו בצורה יוצאת דופן, נטרלו את האיום במהירות ונחישות, ומנעו פגיעה של יהודים נוספים". צילום: דוברות הכנסת

חבר הכנסת אופיר כץ (ליכוד) מעפולה הגיש בקשה לדיון דחוף בוועדה לביטחון פנים בכנסת, על החלטת מח״ש לחקור באזהרה את הלוחמים שנטרלו את המחבל ביום שבת בשער שכם.
כץ, יחד עם חברי כנסת נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה- אוריאל בוסו, אופיר סופר, מאיר פורוש ויום טוב כלפון, דורשים דיון בהקדם בכנסת יחד עם נוכחות מח״ש והמשטרה.

• "לא חקירה באזהרה הם היו צריכים לקבל, אלא ציון לשבח"

בדברי ההסבר לדרישה נכתב: "ביום שבת, מחבל דקר יהודי צעיר בשער שכם בירושלים במטרה לרצוח אותו, וכמעט השלים את המשימה אילולא התגובה המהירה של לוחמי משמר הגבול. הלוחמים זיהו את האירוע ופעלו בנחישות ויעילות על מנת למנוע מהמחבל לפגוע באזרחים נוספים. לאחר הפעולה ההירואית, דווח כי המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לקחת את שני הלוחמים שתפעלו את האירוע לחקירה באזהרה ולקחת מהם את נשקם. החלטה מקוממת ומסוכנת. מדוע לוחמינו, שמגנים על ביטחון המדינה, אמורים להפוך לחשודים בגין נטרול פיגוע?
עלינו לדון בקריטריונים ובנהלים שמאפשרים למחלקה לחקירות שוטרים לקחת לוחמים לחקירה באזהרה. בשל כך, אנו דורשים להעלות את הנושא באופן דחוף לוועדה לבטחון פנים", נכתב בבקשה.
חבר הכנסת אופיר כץ: "מבייש ומרתיח לראות איך מח״ש מורידה ראשם של לוחמים שביצעו מעשי גבורה, ומזמן אותם כאחרוני הפושעים לחקירה באזהרה. כל בר דעת שראה את הסרטון מבין שהלוחמים פעלו בצורה יוצאת דופן, ניטרלו את האיום במהירות ונחישות, ומנעו פגיעה של יהודים נוספים. לא חקירה באזהרה הם היו צריכים לקבל, אלא ציון לשבח. ביקשתי לקיים דיון דחוף בכנסת יחד עם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים והמשטרה, מגיע לנו ולציבור לדעת איך מתקבלת החלטה שערורייתית שכזו".