מאתגר: מי יתפוס את הקרפיון הגדול בכנרת?

30 קבוצות מהארץ והעולם יתחרו בקרוב על התואר אלוף ישאל בדייג ספורטיבי

בעוד כשבוע וחצי תפתח תחרות בינלאומית ל"דייג ספורטיבי" בחופי איגוד ערים כינרת, בה יתחרו השנה גם קבוצות אלופות עולם-.
התחרות מתקיימת זו השנה ה- 11, ביזמת עמותת "ישראפיש", בחופי איגוד ערים כינרת ומהווה מאבק הישרדותי אמיתי בשטח, במשך 125 שעות דייג ברצף, ללא הפסקה, בתנאי קור ולילות באוהל על החוף, במטרה לתפוס את הכמות הכי גדולה של דגים (משקל מינימום לשקילה- 1500 גרם) ולזכות בתואר "אלוף ישראל בדייג ספורטיבי של קרפיון".
כל הדגים נשקלים ומוחזרים לכינרת.
חובבי דייג מוזמנים להגיע ולהתבונן בתחרות בחופי הכינרת. ברשות הכינרת ותיירות עין גב מברכים על התחרות בעונת החורף, המושכת דייגים מקצוענים וחובבים ובני משפחותיהם להגיע לכינרת.התחרות תתקיים סביב הכינרת, בחופי איגוד ערים כינרת, במזרח הכינרת בחופים: גולן, לבנון, צאלון, כורסי, דוגה ודוגית ובמערב הכינרת בחופים: בריניקי, שחף ושקמים וצינברי. ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת נערכו מבעוד מועד לתחרות והכשירו את החופים בהם מתקיימת התחרות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כל צוות בתחרות, מונה בין 2-3 איש, בגילאים שונים, ביניהם: אנשי הייטק, רופאים, בעלי מקצועות חופשיים ועוד, כשלכולם מחנה משותף, הם "נושמים וחיים דייג".
לכל קבוצה, מוקצית על ידי השופטים, חלקת חוף של 80 מ"ר, הנמדדת בקפידה על פי הוראות התחרות הבינלאומית.
על הצוות לשהות בחלקה שנמדדה לאורך כל ימי התחרות ולא לעזוב חלקה זו. הצוותים מתנהלים במשמרות לאורך שעות היום והלילה, תוך שמירה על שקט כמעט מוחלט, בכדי לא להבריח את הדגים ומבלי לעזוב אפילו לרגע את החכות המצוידות בזמזם הדיגיטלי המופעל בעת תפיסת דג, תוך שימוש ציוד מקצועי יקר נוסף. הצוותים לנים באוהלים על שפת הכינרת בכל תנאי מזג אוויר ומבשלים לעצמם מזון.

בתחרות 10 שופטים בעלי רקע מקצועי בתחום הדייג הספורטיבי. השופטים עוברים בין הצוותים, שוקלים ורושמים את משקל הקרפיונים שנתפסו. צלמים מקצועיים נלווים לצוות השופטים, מצלמים ומתעדים כל ושקילה. מלבד הפרס האישי על תפיסת הקרפיון הגדול ביותר, מתחרים הצוותים על תפיסת המשקל הרב ביותר של קרפיונים שהוצאו מהכינרת.