מאסר לנאשם בדקירת אדם בתחנת דלק

השופט ניר מישורי לב: "האלימות הפכה לא מכבר לתופעה רווחת בחברה הישראלית במסגרתה אנשים מבקשים ליישב סכסוכים באמצעות אלימות ברוטלית אשר יש בה לא אחת כדי להטיל מומים קשים באחר ואף לסכן את חייו". המחשה: צילום- FREEPIK

סגן נשיא בית משפט השלום בטבריה, השופט ניר מישורי לב טוב גזר בשבוע שעבר את עונשו של נאשם בדקירת אדם בתחנת דלק.
הנאשם הורשע על פי הודאתו, במהלך ניהול הלך הוכחות בעובדות כתב אישום מתוקן בביצוע עבירת פציעה כשהעבריין מזויין, החזקת סכין שלא למטרה כשרה.
על פי עובדות החלק הכללי בכתב האישום המתוקן במועד הרלוונטי לכתב האישום היה בבעלותו של הנאשם רכב מסוג מזדה 6 ולרכב לא היה רישיון בתוקף ולא ביטוח בתוקף. (עוד במועד הרלוונטי לכתב האישום לא היה ברשותו של הנאשם רישיון נהיגה לרכב והוא לא הוציא רישיון מעולם).
בין הנאשם לבין הקורבן, היכרות קודמת והיה ביניהם קשר חברי. מספר ימים קודם למועד הרלוונטי לכתב האישום התגלע בניהם ויכוח בעניין שאינו ידוע. במהלך נשלחו הודעות הדדיות ביניהם כאמור בעקבותן פחד הנאשם מהמתלונן.
ב-18 לספטמבר בשנה אשתקד הגיע הנאשם שהוא נוהג ברכב לתחנת דלק פז ונעמד בסמוך לעמדת ניפוח האוויר, יצא מרכבו וניפח אוויר באחד הצמיגים.
בסיום ניפוח הצמיג השיב הנאשם את צינור הניפוח למקומו וכששב לרכב הגיע לעברו הקורבן אשר ניגש אל הנאשם שנעמד לצד הרכב בסמוך לדלת הנהג. באותן נסיבות וכעבור מספר שניות בודדות התכופף הנאשם לדלת נהג הרכב ומתא הדלת שלף סכין ובאמצעותה דקר הנאשם נמרצות את הקורבן מספר רב של פעמים והשליכו ארצה. למקום הגיעו אזרחים אשר הפרידו בין הנאשם לקורבן ואז הנאשם נכנס לרכב ונסע מהמקום והקורבן צעד כשהוא צולע לביתו הסמוך לתחנה שם אחיו הזעיק בשמו אמבולנס של מגן דוד אדום שהגיע למקום ופינה את הקורבן לבית החולים.
כתוצאה מהתקיפה המתוארת לעיל נגרמו לקורבן פצעי דקירה בחלקי גוף רבים וסה"כ שבעה פצעי דקירה.

•"מצאתי כי על העונש להרתיע הנאשם מפני ביצוע עבירות אלימות נוספות"

"האלימות הפכה לא מכבר לתופעה רווחת בחברה הישראלית במסגרתה אנשים מבקשים ליישב סכסוכים באמצעות אלימות ברוטלית אשר יש בה לא אחת כדי להטיל מומים קשים באחר ואף לסכן את חייו", כתב השופט מישורי לב טוב, "מצב דברים זה הינו בלתי נסבל ויש בענישה שאינה מקלה במקרים כדוגמת המקרה שבפני כדי לשלוח מסר ברור לכלל הציבור כי סכסוכים יש לפתור בדרכים לא אלימים וכי בצד האלימות הברוטלית ענישה הולמת ומרתיעה. בעת גזירת העונש הראוי בעניינו של הנאשם שבפניי נתתי דעתי לעבירת החזקת הסכין ברכבו של הנאשם אשר אפשרה ביצוע עבירת הפציעה, מספר הדקירות ומיקומן בגוף…. לכדי תוצאה עונשית זו באתי שעה מצאתי כי יש ליתן משקל של ממש לנסיבותיו האישיות החריגות והקשות של הנאשם, הנזק החמור שייגרם לנאשם ואחיו הקטינים באם יושב למאסר מאחורי סורג ובריח, הפגיעה הקשה שנגרמה לנאשם ומשפחתו עקב ההליך המשפטי שננקט כנגדו, התנהלות המתלונן עובר לביצוע העבירות, מניע הפחד שהניע הנאשם בביצוע העבירות, גילו הצעיר של הנאשם ועברו הפלילי שאינו כולל הרשעות קודמות ואינו מכביד וכן הנזק הרפואי המוגבל שנגרם למתלונן. בד בבד מצאתי כי על העונש להרתיע הנאשם מפני ביצוע עבירות אלימות נוספות, קל וחומר שעה שאין חולק כי לא נרתם להליך טיפולי חרף נזקקות קיימת".
עוד כתב השופט מישורי לב טוב: "לאור כל האמור לעיל ובשים לב לנסיבות אשר קשורות בביצוע העבירה והנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים: מאסר בפועל לתקופה של 9 חודשים (מתוך תקופת המאסר שהוטלה על הנאשם ירצה הנאשם מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח בן 4 חודשים)".